Nya Citroën C4 X.

Nu lanseras nya Citroën C4 X med bensinmotor

Nu breddar Citroën modellutbudet och lanserar nya Citroën C4 X med bensinmotor. Kunder kan privatleasa nya Citroën C4 X till ett mycket konkurrenskraftigt pris – från 3.099 kr/mån.

– En av Citroëns främsta styrkor är vårt breda utbud av modeller och olika drivlinor som vi erbjuder, och det är mycket glädjande att vi nu kompletterar vår nya elbil nya Citroën ë-C4 X med versionerna som har förbränningsmotorer, säger Casper Tönning, produktchef på Citroën Sverige och fortsätter:

– Nu går vi våra kunder till mötes genom att utöka valmöjligheten för alla som vill köra det senaste från Citroën, och framför allt genom att vi har tagit fram ett attraktivt privatleasingerbjudande för versionen med bensinmotor – från 3 099 kronor i månaden, och då ingår mycket utrustning, 130 hästkrafter och automatisk växellåda.

Komfort och digital uppkoppling

Nya Citroën C4 X är en crossover-modell med en design som kombinerar en fastback-silhuett med det upphöjda utseendet från en SUV. Modellen erbjuder rymlighet och komfort enligt Citroëns DNA och filosofi Citroën Advanced Comfort. Från den hyllade fjädringen Progressive Hydraulic Cushions till klassledande säten för både förare och passagerare.

Invändigt erbjuds en digital upplevelse genom det digitala infotainmentsystemet My Citroën Drive Plus som smidigt kan modifieras efter behov och förare, samt ge tillgång till alla förarassistanssystem och funktioner.

Drivlinor och priser

Bensinversionen av nya Citroën C4 X är tillgänglig med 1.2 liters PureTech-motor med 130 hästkrafter och en åttaväxlad automatlåda – i utrustningsnivåerna Feel, Shine och Shine Exclusive. För kunder som vill ha diesel finns också möjligheten att beställa det, med BlueHDi-motor med 130 hästkrafter, en åttaväxlad automatlåda och Stop & Start-teknik, i utrustningsnivån Shine.

– Privatleasing ligger från 3 099 kronor i månaden, och för de som föredrar att köpa är frånpriset 324 990 kronor, säger Casper Tönning, produktchef på Citroën Sverige.