Ny regi hos Peugeot i Norrköping

Ny regi hos Peugeot i Norrköping

Bråviken Bil är ny återförsäljare för Peugeot i Norrköping. Sedan den 1 november drivs fullserviceanläggningen i Norrköping av det nystartade bolaget som leds av VD Tore Halvdansson och försäljningschef Lennart Sundin.

Peugeot har bedrivit försäljning av person- och transportbilar samt service i Norrköping sedan flera år genom Kneippbadens Bil. Nu har verksamheten tagits över av Bråvikens Bil och bedrivs alltså i samma lokaler som tidigare. Det är en fullserviceanläggning och drivs sedan november under ledning av Tore Halvdansson och Lennart Sundin. Båda har lång erfarenhet från bilbranschen och driver idag Peugeot i Örebro och Eskilstuna.

- Vi ser stora möjligheter i Norrköping med omnejd att tillsammans med Peugeots kompletta modellprogram skapa nya affärskontakter och erbjuda Norrköpings attraktivaste arbetsplats. Ledorden enkelt och personligt ska genomsyra allt vi gör, säger platschef Lennart Sundin.

Peugeot har idag ett av marknadens bredaste modellprogram på personbilssidan med Peugeot 208 som det senaste nytillskottet. Satsningen på hybridteknologin i form av mikrohybrider (Stop&Start) och framför allt dieselhybriderna 3008 HYbrid4 och 508 RXH som nu gjort entré på den svenska marknaden bidrar också starkt till Peugeots position som en av de ledande bilmärkena vad gäller låga koldioxidutsläpp och bränsleeffektiva motorer. Peugeot har även ett brett lätta lastbilsprogram som fyller företagens behov av smidiga och flexibla transportlösningar.

- Vi har under flera år haft ett framgångsrikt samarbete med Tore och Lennart och ser fram emot att följa utvecklingen på en ny marknad, Bråviken Bil satsar på att vara exklusiv Peugeot-återförsäljare vilket hjälper Peugeot att flytta fram positionerna på den lokala marknaden, säger Christian Törnblom, chef för ÅF-utveckling på Peugeot Sverige.

För mer information, kontakta:
Christian Törnblom, Peugeot Sverige, 070-576 04 15 eller christian.tornblom@peugeot.se
Tore Halvdansson, Bråviken Bil, 070-529 00 21 eller bil@bravikenbil.se
Lennart Sundin, Bråviken Bil, 073-460 24 63 eller bil@bravikenbil.se

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter drygt 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot lanserade 2011 familje- och tjänstebilen Peugeot 508 - en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande - som blivit en riktig succé i hela Europa och Kina, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. Årets banbrytande modeller är världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4, 508 RXH och nya generationens småbil - Peugeot 208.