Nya Citroën C5 X – nu hos återförsäljarna med svenska priser

Nya Citroën C5 X – nu hos återförsäljarna med svenska priser

Väntan är över. Nu är nya Citroën C5 X Plug-In Hybrid tillgänglig att provköra hos de svenska återförsäljarna och de första kundleveranserna beräknas ske i början av juli.

– Vi är mycket glada att vi äntligen kan presentera Citroëns nya flaggskepp för Sverige. Nya Citroën C5 X är verkligen en fantastisk bil, rymlig, med spännande design och framför allt otrolig åkkomfort för både förare och passagerare i fram och baksätet, säger Martin Ling, Commercial Manager på Citroën Sverige.

Utrustning och motorer

Nya Citroën C5 X erbjuds både som plug-in hybrid med 100 % eldrift i upp till 6 mil, samt med en bensinmotor med 180 hästkrafter och en åttastegad automatlåda.

– Alla som väljer nya Citroën C5 X får en välutrustad bil oavsett om du väljer bensinmotorn eller plug-in hybriden. Utrustningsnivåerna som finns tillgängliga är instegsnivån Feel med massor av bra utrustning och den maxutrustade Shine Exclusive, säger Martin Ling.

Första kundleverans i juli

De första modellerna av nya Citroën C5 X är nu på plats hos de svenska återförsäljarna och tillgängliga för provkörning.

– Det är mycket glädjande att vi också kan meddela att de första kundleveranserna beräknas ske redan i juli. Priserna för nya Citroën C5 X blir från 399 990 kronor för den välutrustade instegsmodellen med bensinmotor, 180 hästkrafter och automat. För plug-in hybriden landar det på från 509 990 kronor, säger Martin Ling, Commercial Manager på Citroën Sverige, och avslutar:

– Jag uppmanar alla som vill upptäcka det nya Citroën och den oslagbara komforten att åka in och provköra nya Citroën C5 X.