Nya Opel Crossland

​Nya Opel Crossland – nytt utseende, nya funktioner

Tidig trendsättare: med Opels nya uttryck som hade premiär med nya Mokka
Nytt designuttryck: Opel Vizor med integrerad grill och strålkastare
För sportentusiasten: GS Line+ med svarta och röda detaljer
Utökad mångsidighet: justerbara baksäten och upp till 1 255 L bagageutrymme
Utmärkt komfort:
optimal ergonomi med och AGR-certifierade säten

Skarp och kompakt exteriör, rymlig och mångsidig interiör – nya Opel Crossland är den första modellen som följer upp det nya och omedelbart igenkännbara uttrycket som först presenterades med nya Opel Mokka. Förutom ny design har också nya Crossland utvecklats med bland annat det nya sportutförandet GS Line+ och ny IntelliGrip-teknik för bästa möjliga grepp på alla väglag.

Opel Vizor

Nya Opel Crossland har försetts med den nya fronten Opel Vizor som först introducerades med nya Mokka. En ny integrerad grill löper tillsammans med strålkastarna över bilens front, med det klassiska Opel-blixt-emblemet i mitten. Opel Vizor kommer att bli märkets nya kännetecken på alla kommande modeller.

Bakifrån präglas nya Crossland av mörktonade bakljus och den svarta bakluckan, som kombineras med ett svart tak, vilket ger SUV:en ett brett och kraftfullt uttryck. Andra nya spännande detaljer är LED-dimljus, krominlägg på dörrarna samt nya 16- och 17-tums fälgar.

Komfort och sportiga GS Line+

Alla som gillar ett sportigt uttryck kommer att bli nöjda med nya Opel Crossland GS Line+. Detta helt nya designtillägg sticker ut med detaljer som svarta 17-tums fälgar, svart tak, röda detaljer, AGR-certifierade säten för både förare och passagerare, samt LED-belysning bak.

Det generösa utrymmet tillsammans med ergonomiska och AGR-certifierade framsäten gör resor ännu mer behagliga i nya Crossland. SUV:en övertygar också med en helt ny nivå av flexibilitet, tack vare individuella justerbara baksäten som gör att bagageutrymmet enkelt kan utökas från 410 till 520 liter. Vid helt nedfällda säten uppnår utrymmet 1 255 liter.

Ny teknologi och innovativa system

Förare som söker en dynamisk körkänsla kommer att uppskatta nya Crossland. Opelingenjörerna har bland annat förbättrat både fjädring för den främre stötdämparen och styrningen vilket gör att nya Crossland får en helt ny precision och en optimal balans.

Resor kommer också att bli ännu mer bekväma med Opels många förarassistanssystem. Nya adaptiva LED-strålkastare ger optimal sikt även under de mörkaste månaderna. Andra smarta förarsystem som avåkningsvarnare, fartkontroll och panoramavy från backkameran gör både motorvägskörning och parkering behagligt och smidigt.

IntelliGrip – alltid med optimalt grepp

Nya Crossland kommer med Opels teknik IntelliGrip – för optimalt grepp på alla vägunderlag, tack vare fem olika körlägen.

Normal/On-road: För vanlig körning i stadstrafik, på motorväg eller ute på landet.
Snö: Vinterläget ger optimalt grepp på isiga och snöiga underlag i upp till 50 km/h.
Lera: Ger bäst grepp på blöta och leriga underlag i upp till 80 km/h.
Sand: Utökar väggreppet på sandiga underlag.
ESP Off: Inaktiverar ESP och greppkontroll i hastigheter över 50 km/h.

Euro 6d-motorer – dynamisk körning med låga utsläpp

Kunden kan välja mellan flera olika motorer och anpassa utförandet av nya Crossland efter sina egna behov. Både 1.2 L och 1.5 L bensin- och dieselmotorer finns tillgängliga med upp till 120 hästkrafter. Alla motorer möter givetvis den nya Euro 6d-standarden.

Ett längre pressmeddelande på engelska finns att läsa här.

K.W. Bruun Autoimport AB ingår i den danska Interdan-koncernen och ansvarar i dag för importen av PSA-märkena Citroën, DS, Opel och Peugeot till Sverige.