Nya Opel Frontera.

Nya Opel Frontera – rymlig, rolig och 100 % elektrisk

– Kundernas val: Elektrisk version eller 48-V hybrid.
– Uttrycksfull: Opel Vizor med nya logotypen.
– Interiör: Widerscreen-skärm, ergonomiska framsäten och smart förvaring.
– Rymlig: Upp till 1 600 liter utrymme för bagage.
Smart: Trådlös laddning och spegling av smartphone, USB-kontakter och mycket mera.

Nu öppnar Opel dörren för ett nytt kapitel i bilmärkets långa och framgångsrika historia. Nu har de första bilderna på nya Opel Frontera presenterats – en rolig och rymlig ny SUV som kommer att erbjudas både som 100 % elektrisk eller med en 48 V-Hybrid drivlina.

– Med dess kombination av kraftfull design, rymlighet, smarta lösningar och effektiva drivlinor, kommer nya Opel Frontera att tilltala många kunder som vill sticka ut från mängden. Modellen är perfekt anpassad för både stadsmiljöer och förorten, samtidigt som den erbjuder en återuppladdande upplevelse för våra kunder, sa Opels vd, Florian Huettl, i ett uttalande.

Kraftfull design och rymlighet

Nya Opel Frontera fångar direkt ögat med sin grova tolkning av Opels vågade och rena designfilosofi. Fronten med sin upphöjda motorhuv och kraftfulla siluett erbjuder en rymlig interiör och ett modernt uttryck.

För första gången pryds nu en Opel av den helt nya logotypen, samtidigt som den svarta ”vizorn” integreras med strålkastarna. Bakifrån lyser Opels välkända vingsignatur i en my modern tappning med tre ljusblock som stilrent separeras av karossfärgen.

Uppkoppling och komfort

Den moderna känslan finns även på insidan där smart design möter praktikalitet. Horisontella dekorer på instrumentpanelen och dörren ger den luftiga kupén ett bredare intryck. I förarmiljön erbjuds Opels typiska Pure Panel cockpit med två 10-tumsskärmar och ett multimedia-infotainment-system.

Nya Opel Frontera erbjuder många smarta alternativ för laddning och förvaring av smartphones, för både förare och passagerare. Förare kan smidigt spegla sin smartphone och interagera genom fysiska reglage. För passagerare finns USB-uttag tillgängliga både i förarsätet och de bakre sätena.

För extra komfort är nya Frontera utrustad med de patenterade Intelli-sätena på den främre raden, som är konstruerade för att bland annat lindra trycket mot svanskotan och göra längre resor mer behagliga.

Rymlig, effektiv och smart

Nya Opel Frontera imponerar med sin lastkapacitet. Med de bakre sätena uppfällda rymmer totalt över 450 liter i bagageutrymmet, och med alla sätena nedfällda upp till 1 600 liter. Runt kupén finns även gott om förvaringsutrymmet för alla prylar som både förare och passagerare har med på resorna.

Valbar både med elmotor och med en 48 V Hybrid-drivlina erbjuder Frontera något för både de som vill njuta av 100 % elektrisk körglädje, och de som vill ha en förbränningsmotor som kombineras med en liten elmotor.

Mer information om nya Opel Frontera kommer att presenteras senare. För mer information, läs mer här i ett pressmeddelande på engelska: https://www.media.stellantis.c...