Nya Opel Grandland – nu i Sverige med prisvärd privatleasing

Nya Opel Grandland – nu i Sverige med prisvärd privatleasing

Nu lanseras nya Opel Grandland i Sverige med förbränningsmotorer och som fyrhjulsdriven plug-in hybrid. Prisvärd privatleasing och välutrustade instegsnivåer – nu är de svenska priserna här och de första modellerna finns snart ute hos återförsäljarna.

– Opel Grandland har varit en väldigt populär modell och det är mycket glädjande att vi nu äntligen kan presentera nästa generation för Sverige, säger Natalie Kadir, produktchef för Opel Sverige.

Prisvärd privatleasing och välutrustade modeller

Nya Opel Grandland erbjuds både som kraftfull plug-in hybrid och med förbränningsmotorer. Som en del av Opels stora satsning på privatleasing har utrustningsnivåerna komprimerats för att erbjuda välutrustade modeller redan från instegsnivå.

– Nya Opel Grandland erbjuds i två utrustningsnivåer, den välutrustade instegsnivån GS Line och maxutrustade Ultimate. Det innebär att kunder får en rejäl SUV med mycket utrustning till ett attraktivt pris, exempelvis erbjuder vi privatleasing av nya Opel Grandland Plug-In Hybrid GS Line med 300 hästkrafter och fyrhjulsdrift för endast 3 999 kronor i månaden, säger Natalie Kadir.

Ny design och teknik

Opels nya designsspråk genomsyrar nya Opel Grandland och ny uppdaterad teknik ger förare en modern körupplevelse.

– Förra året lanserade vi nya Opel Mokka som presenterade ett helt nytt designspråk och en ny inriktning för Opel. Nu följer nya Opel Grandland i samma spår, något som bland annat märks på fronten Opel Vizor och instrumentpanelen Pure Panel, säger Natalie Kadir.

Sponsorskap av TV4:s Masked Singer Sverige

Under våren ingår Opel i ett samarbete med TV4:s tv-program Masked Singer Sverige. Som en del av lanseringen av nya Opel Grandland Plug-In Hybrid kommer modellen att synas i samband med programmet.

Opel anordnar samtidigt en egen tävling, Masked Driver, där en kändis har dolts bakom en mask. Deltagare kan vara med och tävla genom ledtrådar och en vinnare kommer att få köra en Opel i tre månader.

Nya Opel Grandland Plug-In Hybrid GS Line 300 hk 4WD

Privatleasing: 3.999 kr/mån
Pris från: 459.900 kr

Nya Opel Grandland GS Line P130

Pris från: 274.900 kr

K.W. Bruun Automotive AB ingår i den danska K.W. Bruun-koncernen och ansvarar i dag för importen av Stellantis-märkena Citroën, DS, Opel och Peugeot till Sverige.