Nya Opel Mokka.

Utmanande – med nytt designspråk och Opel Vizor
Fullt digital – med nya revolutionerande Opel Pure Panel
Garanterad körglädje - med elektrisk drivlina på 100 kW/136 hk och 260 Nm

Nya Opel Mokka är här. Redo att elektrifiera sin omgivning med nytt designspråk och en elektrisk drivlina.

- Nya Mokka är en riktig "headturner" och kommer förändra folks uppfattning om vårt varumärke. Med nya Mokka återuppfinner vi Opel och introducerar samtidigt vårt designspråk för kommande decennium. Nya Mokka visar precis vad vårt varumärke står för idag och i framtiden; bilen är kul, effektiv och innovativ på alla tänkbara vis, säger Opels VD Michael Lohscheller.

När Opel nu för första gången visar upp nya Opel Mokka stakar man samtidigt ut framtiden för Opel - genom ett nytt designspråk och en imponerande elektrisk drivlina. Den nya generationen av den kompakta bästsäljaren är kraftfull, kul och modern. Nya Opel Mokka är 4,15 meter lång, 12,5 centimeter kortare är föregående generation, vilket gör den kompakta modellen perfekt för så väl stads- som Autobahnkörning. Med en elektrisk drivlina som genererar 100 kW/136 hk och ett vridmoment på 260 Nm utlovas dessutom stor körglädje.

Ny innovativ front – ny digital interiör
Nya Opel Mokka har två framträdande drag som pekar ut riktningen för Opels framtid – den nya innovativa fronten Opel Vizor och ny generation fullt digital interiör i Opel Pure Panel. Opel Vizor samlar den senaste strålkastarteknologin i IntelliLux LED® matrix, grillen och Opel-blixten i samma designelement - som utstrålar djärvhet samtidigt som den ger ett rent och avskalat intryckt.

Opel Pure Panel skapar en interiör som bygger på liknande en grundtanke, med fokus på det avskalade och väldesignade utan några onödiga detaljer som tar fokus från körupplevelsen. Opel Pure Panel centreras kring två digitala skärmar på upp till 10 tum respektive 12 tum, där föraren har snabb tillgång till all nödvändig information. De fysiska reglagen är alla designade för att erbjuda funktionalitet samtidigt som de inte ska störa den rena körupplevelsen.

Elektrisk körning – i tre nivåer
Nya Opel Mokka erbjuds med en elektrisk drivlina på 100 kW/136 hk, ett vridmoment på 260 Nm, och tre körlägen – Normal, Eco och Sport – för att optimera körupplevelsen. I normalläget har nya Opel Mokka en elektrisk räckvidd på 322 kilometer (WLTP), en räckvidd som förlängs ytterligare i Eco-läget. Batteriet på 50 kWh går att snabbladda till 80 procent på 30 minuter och har åtta års garanti.

Givetvis erbjuds nya Opel Mokka med förarhjälpmedel och säkerhetssystem i framkant, exempelvis en generation adaptiv farthållare, aktiv filhållningsassistent och den uppskattade strålkastarteknologin i IntelliLux LED® matrix – som ser till att mötande trafikanter aldrig blir bländade.

Interiört fortsätter att Opel att arbeta med stort fokus på komfort, genom att exempelvis erbjuda ergonomiska säten med massagefunktion, induktiv mobilladdare och ett nytt infotainmentsystem som samspelar med Apple CarPlay och Android Auto.

Ett längre pressmeddelande på engelska, med mer information, finns på länken:

K.W. Bruun Autoimport AB ingår i den danska Interdan-koncernen och ansvarar i dag för importen av PSA-märkena Citroën, DS, Opel och Peugeot till Sverige.