Nya Opel Mokka

Nya Opel Mokka - visar vägen

Visar vägen: Nya Opel Mokka presenterar Opels nya formspråk och digitala interiör.
Avancerade bensin- och dieselmotorer: skapade för stadstrafik och motorväg.
Distinkt utseende: GS Line adderar en sportig touch.
Typiskt Opel: säten med hög komfort, i läder och med massagefunktion.

Först presenterades nya helelektriska Opel Mokka-e. I dag visar Opel upp nya Opel Mokka med toppmoderna och effektiva konventionella motorer. Mer modern, kompakt, kul och effektiv än någonsin – nya Opel Mokka är skapad för både stadsdjungeln och Autobahn.

– Nya Opel Mokka representerar allt vad vårt märke står för – i dag och i framtiden, säger Michael Lohscheller, vd för Opel, och fortsätter:

– Kul, effektiv och genomsyrad av innovation. Nya Opel Mokka symboliserar Opels värderingar – spännande, tillgänglig och tysk. Vi ger nu våra kunder möjligheten att välja om de vill ha sin nya Mokka med elektrisk drivlina eller med en av våra nya effektiva konventionella motorer.

Kompakt och innovativ
Nya Opel Mokka är 4,15 meter lång, vilket gör den 12,5 centimeter kortare än föregående generation, vilket underlättar körning i städer. Samtidigt erbjuder den nya generationen liknande bagageutrymmen som sin föregångare, med plats för upp till 350 liter.

Nykomlingen introducerar även Opels nya fullt digitaliserade interiör Opel Pure Panel och den nya innovativa fronten Opel Vizor, som samlar strålkastarteknologin i IntelliLux LED® Matrix, grillen och Opel-blixten i samma designelement.

Med utrustningsnivån GS Line erbjuder Opel dessutom ett sportigare utseende för nya Mokka, med en svart Opel Vizor, svart finish som ersätter de traditionellt kromade delarna samt röda detaljer så väl interiört som exteriört – allt för att nya Opel Mokka ska fånga din blick.

Effektiva motorer
Nya Opel Mokka erbjuds med två 1.2L-bensinmotorer, på 100 hk respektive 130 hk, samt en 1.5L-dieselmotor (110 hk) som uppfyller de senaste Euro6D-kraven. Tack vare dessa effektiva motorer och den lätta CMP-plattformen garanterar Opel Mokka körglädje och låg bränsleförbrukning (preliminärt 3,8–4,8 l/100 km för bensinversionerna, 3,8 l/100 km för dieselversionen).

Dessa motorer och eldrivlinan i nya Opel Mokka-e gör att Opelkunden nu får ännu större valmöjligheter, allt för att möta så många kunders önskemål som möjligt.

Innovation och komfort

Nya Opel Mokka är utrustad med den senaste generationen förarhjälpmedel och säkerhetssystem, såsom aktiv filhållningsassistent, adaptiv farthållare och framför allt den omtyckta strålkastarteknologin i IntelliLux LED® Matrix – som ser till att mötande trafikanter aldrig blir bländade.

Givetvis fortsätter Opel även sitt arbete med att erbjuda komfort och innovation i högsta klass, exempelvis genom att erbjuda förstklassiga lädersäten med massagefunktion, ett nytt infotainmentsystem som är kompatibelt med Apple CarPlay och Android Auto samt Multimedia Radio- and Multimedia Navi-system.

Ett längre pressmeddelande på engelska, med mer information om bland annat motorerna, finns på länken:  https://int-media.opel.com/en/09-02-mokka-engines

K.W. Bruun Autoimport AB ingår i den danska Interdan-koncernen och ansvarar i dag för importen av PSA-märkena Citroën, DS, Opel och Peugeot till Sverige.