Nya Peugeot 3008

​Nya Peugeot 3008 – nu hos svenska Peugeotåterförsäljare

Nu finns den nya versionen av Peugeots prisvinnande SUV Peugeot 3008 ute hos Peugeot-återförsäljarna i Sverige. Nya Peugeot 3008 erbjuds med både förbränningsmotorer och som fyrhjulsdriven plug-in hybrid, samt med nyheter som Night Vision och designtillägget Black Pack.

– Peugeot 3008 blev Årets Bil 2017 och har sedan dess varit vår absoluta storsäljare och vinnare av många internationella priser. Därför är vi nu väldigt exalterade över att kunna presentera nya Peugeot 3008 för Sverige, säger Magnus Norrby, produktchef på Peugeot Sverige.

Ny teknik och design

Peugeot 3008 är utrustad med smarta förarfunktioner som Night Vision, vilken ger utökad sikt under mörkerkörning. Bakifrån har nya Peugeot 3008 fått nya LED-strålkastare med tredimensionell effekt och framifrån har grillen fått en ny form och design som flödar mellan strålkastarna, vilket ger SUV:en ett nytt attraktivt utseende.

– Det finns också ett helt nytt Black Pack-designtillägg som bland annat lägger till svarta kromdetaljer på till exempel grillen och spoilern, perfekt för alla som vill ha lite extra känsla och attityd, säger Magnus Norrby.

Motorer

Nya Peugeot 3008 finns tillgänglig med bensin- eller dieselmotor samt som plug-in hybrid. Bensinmotorn erbjuds med 130 hk eller 180 hk, och finns både med manuell växellåda och som automat. Dieselmotorn finns med 130 hk och automat. Plug-in hybriden kommer i två versioner – den tvåhjulsdrivna med 225 hk eller den kraftfulla fyrhjulsdrivna som totalt erbjuder 300 hk.

Modeller och priser följer nedan. Priset inkluderar också ett kostnadsfritt produktpaket från Thule till ett värde av 10 000 kr.

Nya Peugeot 3008 Plug-In Hybrid
Lanseringspris från 404 900 kr

Nya Peugeot 3008 PureTech
Lanseringspris från 274 900 kr

Nya Peugeot 3008 BlueHDi
Lanseringspris från 329 900 kr

K.W. Bruun Autoimport AB ingår i den danska Interdan-koncernen och ansvarar i dag för importen av PSA-märkena Citroën, DS, Opel och Peugeot till Sverige.