Nya Peugeot 308 är redo för Sverige.

Nya Peugeot 308 - med svenska priser

Äntligen tillbaka. Bättre än någonsin. Nya Peugeot 308 finns nu på plats hos de svenska Peugeot-återförsäljarna - och här är de svenska priserna.

- Det är väldigt glädjande att nya Peugeot 308 nu finns hos alla våra Peugeot-återförsäljare. Peugeot 308 har varit en av våra viktigaste bilar under flera år, är väldigt populär bland våra kunder och blev också utsedd till Årets Bil 2014, så givetvis tycker vi det är väldigt spännande med en uppdaterad version, säger Magnus Norrby, produktchef hos Peugeot Sverige.

Nya Peugeot 308 erbjuds, i såväl femdörrars- som kombiversionen SW, med sex olika utrustningsnivåer: Access, Active, Allure, GT Line, GT och GTi.

- Med nya Peugeot 308 får kunderna en uppfräschad och tillspetsad design, uppdaterad teknik som en kapacitiv pekskärm med MirrorScreen-teknik, med Apple Carplay och förberedelse för Android Auto, samt tillgång till fler förarhjälpmedel så som Active Safety Brake, filhållningsassistent och trötthetsvarnare, säger Magnus Norrby.

För att uppmärksamma och fira att nya Peugeot 308 nu är på plats i Sverige har de svenska Peugeotåterförsäljarna Öppet Hus den 25-26 november. De svenska introduktionspriserna är klara och hamnar på*:

Nya Peugeot 308 Access 159.900 kronor.
Nya Peugeot 308 Active från 169.900 kronor.
Nya Peugeot 308 Allure från 189.900 kronor.
Nya Peugeot 308 GT Line från 209.900 kronor.
Nya Peugeot 308 GT från 249.900 kronor.
Nya Peugeot 308 GTi 309.900 kronor.

* Med ett påslag på +10.000 kronor för SW.

Med nya Peugeot 308 får Peugeot ett nytt komplement till de framgångsrika Peugeot 3008 SUV och nya Peugeot 5008 SUV.

- Vi är stolta över våra framgångar inom SUV-segmentet. Såväl Peugeot 2008 SUV , Peugeot 3008 SUV som nya Peugeot 5008 SUV säljer över alla förväntningar. Därför är det glädjande att nu kunna komplettera med en ny modell i den viktiga familjebilsklassen, där nya Peugeot 308 ingår, säger Magnus Norrby.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Verksamma i nästan 160 länder med 10 000 återförsäljare och verkstäder har märket stor spridning över hela världen. Efter drygt 200 år av stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång. Försäljningen ökar stadigt i hela världen, modellprogrammet är det yngsta någonsin (2,6 år i snitt) och Peugeot leder hållbarhetsutvecklingen med ett genomsnittligt koldioxidutsläpp på 106,9 g/km. Hög kvalitet i såväl produkter som service, förfinad design och omsorg och en unik körupplevelse bidrar till den bilglädje varje Peugeot förmedlar. Nya Peugeot 3008 SUV fick den prestigefulla utmärkelsen« Årets Bil 2017».