Nya Peugeot 5008 SUV är redo för Sverige

Nya Peugeot 5008 SUV redo för Sverige - här är svenska priser

Väntan är över. Nu är den här. I september kommer efterlängtade nya Peugeot 5008 SUV till Sverige. Intresset för den flexibla SUV:en är rekordstort – och nu släpper Peugeot Sverige svenska priser samt öppnar för orderregistreringar.

- Nya Peugeot 5008 SUV är verkligen efterlängtad och allt fler kunder hör av sig till oss med orderförfrågningar. Därför öppnar vi nu upp för bokningar, säger Magnus Norrby, produktchef hos Peugeot Sverige.

Nya Peugeot 5008 SUV är redo för lansering i Sverige och i september finns modellen hos alla svenska Peugeotåterförsäljare. Nu är de svenska introduktionspriserna klara och hamnar på:

Nya Peugeot 5008 SUV Access 214 900 kronor.
Nya Peugeot 5008 SUV Active från 234 900 kronor.
Nya Peugeot 5008 SUV Allure från 252 400 kronor.
Nya Peugeot 5008 SUV GT-Line 302 400 kronor.
Nya Peugeot 5008 SUV GT 344 900 kronor.

Att intresset redan nu är så stort för nya Peugeot 5008 SUV kan bland annat tillskrivas de framgångar som nya Peugeot 3008 SUV stått för i Sverige.

- Nya Peugeot 3008 SUV är en succé bland svenska bilkunder. Årets Bil-vinsten har stärkt intresset ytterligare och har medfört positiva effekter även för nya Peugeot 5008 SUV, säger Magnus Norrby.

Med nya Peugeot 5008 SUV breddar Peugeot sitt modellprogram med en stor och flexibel bil.

- Nya Peugeot 5008 SUV erbjuder stora möjligheter. Du kan använda den som sjusitsig familjebil, som femsitsig SUV med stort bagageutrymme eller ha två säten uppfällda och få massor av lastutrymme, säger Magnus Norrby.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Verksamma i nästan 160 länder med 10 000 återförsäljare och verkstäder har märket stor spridning över hela världen. Efter drygt 200 år av stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång. Försäljningen ökar stadigt i hela världen, modellprogrammet är det yngsta någonsin (2,6 år i snitt) och Peugeot leder hållbarhetsutvecklingen med ett genomsnittligt koldioxidutsläpp på 106,9 g/km. Hög kvalitet i såväl produkter som service, förfinad design och omsorg och en unik körupplevelse bidrar till den bilglädje varje Peugeot förmedlar. Nya Peugeot 3008 SUV fick den prestigefulla utmärkelsen« Årets Bil 2017».