Nya Peugeot 508 SW

Nya Peugeot 508 - dynamik möter modern design

Nu visar Peugeot upp nya Peugeot 508, med en dynamisk och modern silhuett som kombineras med en spännande front. Peugeot 508 erbjuds i femdörrars-, SW- och Peugeot Sports Engineered-utföranden och kommer utrustad med allt från en helt ny LED-ljussignatur till avancerad förarassistans.

Nya Peugeot 508 representerar Peugeots främsta sidor när det kommer till ren körglädje och komfort – utan att kompromissa med innovativ teknik eller anslutningsmöjligheter. Under motorhuven erbjuds nya Peugeot 508 och 508 SW med två hybridmotorer, 180 hk och 225 hk, en bensinvariant (130 hk) och en dieselvariant (130 hk). Alla motorer kombineras med en automatisk växellåda.

Peugeot 508 Sport Engineered Plug-In Hybrid är utrustad med fyrhjulsdrift, en hybridmotor på 360 hk och har en helelektrisk räckvidd på upp till 45 km (WLTP).

Peugeots kärnvärden allure, emotion och excellence förkroppsligas i nya 508 genom den moderna silhuetten, bekvämligheten bakom ratten och modellens avancerade förarassistanssystem.

‒ Peugeot förstärker sin teknologiska och kattdjurs-inspirerande identitet med nya och radikala 508. Ultra-smala strålkastare med 3-klorsignatur utgör grillen, som smälter ihop med stötfångaren och skapar en spektakulär front, säger Matthias Hossann, Peugeots designchef.

Peugeot fortsätter sin elektrifiering

Interiört erbjuder nya 508 den senaste generationen Peugeot i-Cockpit® med en kompakt ratt, anpassningsbar head-up-display och en högupplöst 10-tumspekskärm. Tack vare avancerade förarassistanssystem så som adaptiv farthållare, automatisk nödbroms och filhållningsassistans blir varje resa i nya Peugeot 508 så trygg som möjligt.

‒ Peugeots historia är tätt förknippad med motorsport och vår medverkan i World Endurance Championship (WEC) med Peugeot 9X8 är ett bevis på detta. Det är tydligt att spelplanen har förändrats: elektrifiering, även inom motorsport, har blivit en symbol för modernitet, prestanda och effektivitet. Nya 508 Sports Engineered bygger vidare på detta med sin moderna design, Peugeot-märket och sina infotainmentsystem, säger Phil York, marknads- och kommunikationsdirektör.

Lansering till sommaren

Framsätena i nya Peugeot 508 har certifierats av den tyska föreningen AGR, Aktion für Gesunder Rücken, som arbetar för en bättre rygghälsa. Mellan framsätena i nya Peugeot 508 finns utrymme för att trådlöst ladda sin smartphone samt dubbla USB-c-uttag.

Beräknad lansering av nya Peugeot 508 är till sommaren och det kommer gå att välja mellan sju olika färger, från Okenite White till Elixir Red och Perla Nera Black. Modellen kommer att produceras vid Peugeots anläggning i franska Mulhouse.

Läs ett längre pressmeddelande genom att klicka på denna länk.