Nya Peugeot E-3008.

Nya Peugeot E-3008 – nu lanseras den i Sverige

Snart är det snart dags för lansering av nya Peugeot E-3008. Nu är det öppet för beställning, priserna är klara och de första kunderna kan vänta sig leverans runt mitten av juni.

Nu är det snart dags för Peugeot att lansera uppföljaren till framgångsrika Peugeot 3008. Den eftertraktade elektriska SUV:en nya E-3008 är den första modellen att lanseras på den nya plattformen STL Medium, och med en batterikapacitet på 73 kWh innebär det en elektrisk räckvidd på över 500 km.

– 3008 har varit en storsäljare i hela Europa och en viktig modell för Peugeot. I Sverige är det en populär familje-SUV som erbjuder både stilren design och rikt med körglädje. Nu är det dags för oss att öppna nästa kapitel och presentera nya 3008, både som elbil och som hybrid, säger Philip Beermann, Brand Manager, Peugeot Sverige.

Elektrisk SUV-känsla

Nya Peugeot E-3008 har en ny spännande design, ny elektrisk drivlina och innovativ teknik. Bland annat med nya Panoramic i-Cockpit, nästa uppgraderade version av Peugeots förarmiljö som kombinerar både en pekskärm och förarinformation i en enda skärm på 21 tum.

– Nya 3008 erbjuder det allra senaste från Peugeot både vad gäller design och teknik. Nu gör vi det möjligt för familjen att faktiskt ha en 100 % elektrisk SUV och både få plats med allihop, samt ha en elektrisk räckvidd som räcker både i vardagen och på bilsemestern. Men vi erbjuder också hybriden för de som också vill kombinera el med bensin, säger Philip Beermann.

Hybrid och elektrisk motor

Vid lanseringen kommer nya 3008 att vara tillgänglig både som elbil med över 500 km räckvidd och som hybrid som kombinerar en elmotor med en bensinmotor.

– Som instegsnivå erbjuder vi den välutrustade Allure, och sedan GT för allt som du behöver ha i en bil. Slutligen har vi även nivån GT Ultimate för de som vill ha extra av allt, som 360-graderskamera, elektriskt justerbara och ventilerade stolar med massage och nappaläder, säger Philip Beermann.

Öppet för beställning och priser klara

Peugeot har nu öppnat upp för beställningar av både elbilen och hybriden. Kunder som är först ute kan säkra en tidig produktionsplats och vänta sig en leverans redan runt midsommar när de första modellerna är redo att rullas ut på marknaden.

– Oavsett om kunder vill ha elbilen eller hybriden erbjuder nya 3008 elektrifierande resor. Hybriden lanserar vi med ett lanseringspris från 379 900 kronor och elbilen från 559 900 kr, säger Philip Beermann, Brand Manager för Peugeot Sverige och avslutar:

– Nya Peugeot E-3008 är också perfekt för alla som söker en bra tjänstebil utrustad med allt som efterfrågas. Till ett marknadsledande lågt förmånsvärde på 2 290 kr/mån räknat på 50 % marginalskatt för elbilen, avslutar Philip Beermann, Brand Manager, för Peugeot Sverige.

E-3008 Allure
Lanseringspris från 559 900 kr