Peugeot fortsätter storsatsning - förlänger samarbete med IUM

Peugeot fortsätter storsatsning - förlänger samarbete med IUM

Peugeot fortsätter att etablera sig som ett av de mest aktiva bilmärkena i Sverige. Med framgångsrika modeller, en hög reklamandel och kreativa kampanjer blir Peugeot ett allt mer bekant och uppskattat varumärke bland svenskarna. Nu förlänger Peugeot Sverige sitt samarbete med mediebyrån IUM.

- Det är nu vi ska ta nästa steg. Vi har rätt produkter och en väletablerad marknadsstrategi. Nu ska vi skruva till modellen ytterligare för att få ut mesta möjliga av våra investeringar och IUM är helt rätt samarbetspartner för att lyckas med det, säger Robin Jacobsson, Head of Marketing & Dealer development hos Peugeot Sverige.

Peugeot är på stark frammarsch i Sverige, tack vare försäljningssuccéer som Peugeot 3008 SUV och nya Peugeot 5008 SUV. Men också som ett resultat av framgångsrika marknadskampanjer. Peugeot placerar sig, enligt statistik från Indikat Konsument, i toppskiktet bland bilmärken såväl när det kommer till medieinvesteringar som reklamerinran*.

- I exempelvis augusti, som historiskt sett är en viktig försäljningsmånad för oss, låg vi topp 3 i reklamerinran för bilmärken och rent generellt håller vi oss i toppskiktet. Det är där vi vill vara och statistiken pekar på en fantastisk utveckling på förhållandevis kort tid, säger Robin Jacobsson och fortsätter:

- Att vi allt som oftast placerar oss ibland de tre främsta bilmärkena när det kommer till medieinvesteringar är en tydlig del av vår marknadsstrategi och att detta sedan återspeglas i den starka försäljningsökningen med över 15 procent under 2017 visar att modellen fungerar.

Nu väljer Peugeot Sverige att förlänga samarbetet med mediebyrån IUM, för att bygga vidare och utveckla den nuvarande marknadsstrategin.

- Vi har haft ett framgångsrikt samarbete med IUM de senaste åren. Därför är det också fullt naturligt att vi fortsätter med samarbetet framöver, säger Robin Jacobsson.

Även IUM välkomnar en förlängning av samarbetet med Peugeot Sverige.

-Vi är självklart enormt glada för det fortsatta samarbetet med Peugeot och att gemensamt få arbeta vidare med den fina försäljningsutvecklingen Peugeot har i Sverige och nå de framtida målsättningarna med kommunikationen och försäljningen, säger Joachim Thimsporr, kundansvarig för Peugeot hos IUM.

* Ett mått på vilken minneseffekt som reklam skapar. Mäts i procentandel av befolkningen.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Verksamma i nästan 160 länder med 10 000 återförsäljare och verkstäder har märket stor spridning över hela världen. Efter drygt 200 år av stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång. Försäljningen ökar stadigt i hela världen, modellprogrammet är det yngsta någonsin (2,6 år i snitt) och Peugeot leder hållbarhetsutvecklingen med ett genomsnittligt koldioxidutsläpp på 106,9 g/km. Hög kvalitet i såväl produkter som service, förfinad design och omsorg och en unik körupplevelse bidrar till den bilglädje varje Peugeot förmedlar. Nya Peugeot 3008 SUV fick den prestigefulla utmärkelsen« Årets Bil 2017».