Peugeot på Challenge Bibendum i Berlin 2011: Bred flora av spännande fordon med nya teknologier

Peugeot arbetar kontinuerligt med att hitta lösningar som gör att vi kan bibehålla den frihet som vi har idag när det gäller vår mobilitet. Peugeot erbjuder ett unikt koncept med en mobilitetslösning som inte bara är personbilar med flera olika teknologilösningar utan också scooters, cyklar och en lång rad tjänster.

Märket visar upp den breda floran av fordon, tjänster och teknologier som finns redan idag;

- Elbilen Peugeot iOn, som är 100 % eldriven med 0 % koldioxidutsläpp (tailpipe)
- Peugeot e.Vivacity, som är en elektrisk scooter
- Peugeots elcykel
- Mu by Peugeot, som är Peugeots unika mobilitetskoncept
- Världens första dieselhybrid, Peugeot 3008 HYbrid4, som släpper ut 99 gram CO2/km.

Peugeot deltar också i de andra aktiviteterna på Bibendum i Berlin som håller på fram till lördagen den 22 maj;

- EX1, som är en till 100 % elektrisk konceptbil, deltar i Inter Urban Rally. Bilen är designad för extrema körupplevelser och den har slagit flera världsrekord i acceleration i Frankrike, Kina och senast på Nürburgrings nordslinga i Tyskland.

- 308 e-HDi och 508 e-HDi med mikrohybrider kommer också att delta i Urban Rally och Inter Urban Rally. Det avancerade mikrohybridsystemet ger inte bara imponerande låg bränsleförbrukning utan bidrar också till en tyst körning utan vibrationer och ger extra kraft i startögonblicket.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot lanserade 2010 RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. Den nyligen lanserade familje- och tjänstebilen Peugeot 508, en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande, har blivit en riktig succé. Nästa modell på marknaden är världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4.