Peugeot samarbetar med Åreguiderna

Åreguiderna är ett Årebaserat företag som arrangerat events i Åre med omnejd sedan 1985. Sedan november 2011 har företaget utökat sin verksamhet och öppnat ett Activity Center på Torget i Åre. Centret fungerar som en central träffpunkt där grupper samlas inför sin bokade aktivitet, men kommer även att fungera som en bokningscentral drop in-bokningar av aktiviteter inom den egna verksamheten, t ex skärmflygning och hundspann, eller aktiviteter hos kollegor i närliggande branscher.

Peugeot Sverige har i år tecknat ett samarbetsavtal med Åreguiderna som innebär att Peugeot ställer upp sin sportcoupé RCZ på Torget samt att Åreguidernas personal använder Peugeot 508 SW som sin officiella bil under säsongen 2012. Samarbetsavtalet innebär även att Peugeots alla återförsäljare har möjlighet att använda Åreguiderna för kundaktiviteter och egna evenemang.

-       Vårt samarbetsavtal med Åreguiderna innebär att vi får möjlighet att visa upp våra produkter i ett roligt och äventyrligt sammanhang och att våra handlare får en unik möjlighet att skapa äventyrsaktiviteter på ett nytt sätt. Dessutom är det förstås ett fantastiskt tillfälle att få fler personer att uppleva Peugeots bilar, säger Sofia Koski, eventansvarig på Peugeot Sverige.

Peugeots återförsäljare har möjlighet att använda Åreguidernas aktiviteter till reducerat pris – se separat aktivitetslista för mer information.

För mer information, kontakta:

Robert Augustsson, regionchef Peugeot Sverige
E-post : robert.augustsson@peugeot.se

Philip Harlaut, VD Åreguiderna
E-post: philip.harlaut@areguiderna.se

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot lanserade 2010 RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. Den nyligen lanserade familje- och tjänstebilen Peugeot 508, en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande, har blivit en riktig succé. Nästa modell på marknaden är världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4.