Nya Peugeot 2008 SUV, med attityd och modern design, finns på plats på Fashion Week Stockholm.

​​Peugeot Sverige stolt partner till Fashion Week Stockholm

Den 29-31 augusti samlas svenska modeskapare för att presentera de senaste trenderna och innovationerna på Fashion Week Stockholm. Nytt för i år är att Peugeot Sverige går in som partner till modeveckan.

- Vi är väldigt stolta över vårt nya samarbete med Fashion Week Stockholm. Peugeots identitet genomsyras av ett stort fokus på nyskapande design och därför är det naturligt att inleda ett samarbete med en av Sveriges främsta plattformar för kreativitet och innovation, säger Robin Jacobsson, marknadsföringschef Peugeot Sverige.

Fashion Week Stockholm har sedan starten 2005 etablerat sig som en av de mest framstående modeveckorna i norra Europa. Två gånger om året samlas svenska designers för att presentera sina kollektioner. Nu väljer Peugeot Sverige att ta ett steg in på denna kreativa arena i samband med modeveckan den 29-31 augusti.

- Bilindustrin och mode har alltid samspelat väl på modeveckor världen över. Nu känns det otroligt spännande att introducera Peugeot på Fashion Week i Stockholm och visa hur innovativ design och kreativitet från dessa två branscher kan skapa synergier och samarbeta. Vi är glada och stolta över ett nytt, långsiktigt partnerskap med Peugeot, en bilaktör som verkligen visar framfötterna inom nyskapande design, säger Catja Färdig, kommersiellt ansvarig för Fashion Week Stockholm.

Peugeot Sverige kommer att vara på plats under Fashion Week Stockholm för att diskutera bil- och modedesign, erbjuda transport för designers och provkörningar av nya bilmodeller för besökare. Bland annat kommer den nylanserade Peugeot 2008 SUV, med attityd och modern design, finnas tillgänglig under modeveckan. Peugeot 2008 SUV är en del av Peugeots väldesignade och kompletta modellprogram.

Peugeot Sverige har dessutom tagit fram ett koncept för alla som lockas av högklassig design i bilar och i kläder. I samarbete med e-handelsbolaget Boozt.com har Peugeot Sverige skapat Peugeot Boozt.com Edition där kunden får ett presentkort på 10 000 kr att handla designermärken för på Boozt.com, vid ett köp av kampanjmodellerna Peugeot 2008 SUV eller Peugeot 4008 SUV.

Naturlig koppling mellan Peugeot och modeindustrin
Peugeot har sedan tidigare en naturlig koppling till modeindustrin och har bland annat sponsrat Svenska Moderådets talangsatsning Swedish Fashion Talents, där svenska modetalanger fått möjlighet att utveckla sina färdigheter.

- Det är verkligen glädjande att se hur några av talangerna som Peugeot stöttat genom Swedish Fashion Talents nu kommer att vara på plats under modeveckan som fullfjädrade modeskapare. Genom vårt nya samarbete med Fashion Week Stockholm vill vi på Peugeot fortsätta vår satsning på kreativ och innovativ talang, säger Robin Jacobsson.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Verksamma i nästan 160 länder med 10 000 återförsäljare och verkstäder har märket stor spridning över hela världen. Efter drygt 200 år av stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång. Försäljningen ökar stadigt i hela världen, modellprogrammet är det yngsta någonsin (2,6 år i snitt) och Peugeot leder hållbarhetsutvecklingen med ett genomsnittligt koldioxidutsläpp på 106,9 g/km. Hög kvalitet i såväl produkter som service, förfinad design och omsorg och en unik körupplevelse bidrar till den bilglädje varje Peugeot förmedlar. Nya 308 fick den prestigefulla utmärkelsen« Årets Bil 2014 ».