Peugeots breda transportbilsprogram på Nordbygg

Peugeots breda transportbilsprogram på Nordbygg

Idag slår Nordbygg 2012 upp portarna på Stockholmsmässan. Över 800 utställare från drygt 30 länder medverkar och på mässan presenteras det senaste inom bygg-, VVS och fastighetsbranschen. Peugeot visar sitt breda program av transportbilar med olika inredningar och utrustning som skräddarsys för de flesta yrkesgrupper.

Peugeots strävan att alltid vara en ledande leverantör av proffsiga transportbilslösningar går som på räls och 2012 har börjat bra; Peugeots transportbilar har idag en marknadsandel på 8,28%, vilket ger märket en tredjeplacering för transportbilsförsäljningen i Sverige.

Peugeot Partner storsäljare och flera nyheter under året
Peugeot Partner är Peugeots mest framgångsrika version och finns sedan hösten 2011 med MCP-låda – en automatiserad manuell växellåda som hanteras via ett smidigt växelvred placerat på instrumentpanelen och därmed ger utrymme för en extra passagerare. Versioner med MCP-lådan är dessutom utrustade med Stop&Start, vilket ger upp till 19% lägre bränsleförbrukning i stadstrafik. Modellen får en ansiktslyftning under våren, med ett förnyat utseende och ny teknologi.

Även Peugeot Expert får i vår en facelift och kan dessutom beställas med automatlåda till den 163 hk starka och bränslesnåla HDi dieselmotorn.

I sin strävan att minimera den negativa inverkan på miljön kan nya Partner och Expert stoltsera med de lägsta koldioxidutsläppen i sina segment; 123 (4,7 l / 100 km) respektive 168 gram (6,4 l / 100 km) CO2/km. Peugeot Bipper hamnar på rekordlåga 109 gram (4,1 l / 100 km)!

Ny generös garanti
Sedan den 1 januari 2012 erbjuder Peugeot 3 års nybilsgaranti med assistans på samtliga transportbilar. Garantin det tredje året gäller så länge bilen har gått mindre än 10 000 mil och är servad på en auktoriserad verkstad det tredje året.

I montern på Nordbygg presenterar Peugeot specialutrustade versioner av sina modeller Bipper, Partner och Expert. Välkommen att besöka oss i monter VH5:10.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot lanserade 2010 RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 % elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika. Den nyligen lanserade familje- och tjänstebilen Peugeot 508, en rymlig miljöbil i sedan- och kombiutförande, har blivit en riktig succé. Nästa modell på marknaden är världens första dieselhybrid 3008 HYbrid4.