Nya Peugeot e-2008.

Premiär för nya Peugeot 2008 – med snabb leverans och prisvärd privatleasing

Nu är det dags att lansera nästa generation av storsäljaren Peugeot 2008, både som elbil och med bensinmotor. Kunder kan redan nu beställa nya Peugeot 2008 med bensinmotor, genom privatleasing för endast 3 339 kr/mån – med leverans i september.

Nuvarande generationen Peugeot 2008 lanserades 2019 och blev en omedelbar succé för Peugeot. Modellen blev snabbt en av de mest säljande modellerna i B-SUV-segmentet i Europa och den mest sålda elbilen av Peugeot i Sverige. Nu är det dags att lansera nästa generation.

– Framgångarna med Peugeot 2008 har varit fantastiska och därför är vi exalterade över att nu få lansera den uppdaterade versionen nya Peugeot 2008. Mycket är nytt, och framför allt designen som nu ger ett ännu kraftfullare Peugeot-uttryck både invändigt och utvändigt, samt Peugeots nya infotainmentsystem och uppdaterad utrustning, säger Philip Beermann produktchef på Peugeot Sverige, och fortsätter:

– Vi vet att intresset är stort för vår storsäljare och därför har vi tagit fram ett mycket prisvärt privatleasingerbjudande där kunder får högsta utrustningsnivån GT från endast 3 339 kronor i månaden.

Maxutrustad GT

Nya Peugeot 2008 erbjuds både med en bensinmotor med 130 hästkrafter och automatväxellåda, samt med en elmotor. Två utrustningsnivåer är tillgängliga – välutrustade instegsnivån Allure och maxutrustade högsta nivån GT.

– Man får mycket utrustning redan i insteget Allure eftersom vi vet att det eftertraktas. I GT ingår sedan allt det där extra också, såsom FULL-LED-strålkastare, Alcantaraklädsel, massage i förarsätet, parkeringskamera fram & bak, samt nyckelfritt lås‐ och startsystem, säger Philip Beermann.

Prisvärd privatleasing

Nya Peugeot 2008 med bensinmotor kommer finnas tillgänglig genom privatleasing i antingen 12 månader för de som inte vill binda upp sig för länge, eller i 36 månader för lite längre löptid.

– Vi vet sedan tidigare att många föredrar att privatleasa under en kortare tid Och att vi då kan erbjuda snabb leverans till en maxutrustad GT-version med bensinmotor och automatväxellåda för endast 3 339 kronor i månaden är ett mycket svårslaget pris, säger Philip Beermann.

Utökad elektrisk räckvidd för elbilen

Nya Peugeot e-2008 har en större motor på 156 hästkrafter och ett mer kraftfullt batteri på 54 kW, vilket innebär att modellen har fått större motor, batteri och utökat räckvidd jämfört med föregångaren.

– Med elbilen kan du nu köra upp till 40 mil på en laddning enligt WLTP, blandad körning. Det är mycket fördelaktigt och ger en extra trygghet både i vardagen och på semestern.

Nya Peugeot 2008 Allure
Lanseringspris: 339 900 kr
Privatleasing 36 månader: 3.339 kr/mån (1.000 mil/år, inkl. service)

Nya Peugeot 2008 GT