Nya Peugeot 508 SW.

Sverigepremiär för nya Peugeot 508

Nu är det dags att lansera nya Peugeot 508 i Sverige, både som halvkombi och kombi. De svenska priserna är klara och redan nu går modellerna att beställas med första kundleverans beräknad under hösten.

Nya Peugeot 508 och kombin nya Peugeot 508 SW kommer finnas tillgänglig i ett maxutrustad GT-utförandet där det ingår funktioner som är tillval i många andra modeller inom samma segment, exempelvis AGR-säten med Alcantaraklädsel, motoriserad baklucka, 360-graders kamera och full-LED-strålkastare.

– Vi vet att kunder som kör Peugeot 508 vill ha mycket utrustning och därför är det glädjande att vi nu kan erbjuda de nya uppdaterade versionerna till mycket konkurrenskraftiga priser, sett till D-segmentsmarknaden. I bensinversionen erbjuder vi en maxutrustad GT med allt du kan tänkas behöva och lite till, för lanseringspriset 429 900 kronor, säger Philip Beermann, produktchef, Peugeot Sverige.

Ny design och modern teknik

Peugeots tydliga identitet präglar nya Peugeot 508 som erbjuder en stilren design i både halvkombi- och kombi-utförandet. Framifrån inramas den nya fronten av LED-strålkastare och i mitten centralt placerat på grillen sticker det nya Peugeot-emblemet ut.

– Oavsett om du väljer det sportiga femdörrarsutförandet eller den rymliga kombin får du en Peugeot som andas design och stil. Invändigt är Peugeots förarmiljö i-Cockpit uppdaterad med den senaste tekniken. Det nya infotainmentsystemet Peugeot i-Connect ger tillgång till den senaste generationen förarsystem. Plus att du får högkvalitativa säten med Alcantara-klädsel. Allt detta är standard, säger Philip Beermann.

Drivlinor för olika behov

Nya Peugeot 508 erbjuds med en bensinmotor på 130 hästkrafter och automatisk växellåda. Kombin nya Peugeot 508 SW erbjuds både med bensinmotor och med en dieselmotor på 130 hästkrafter. Plug-in hybrid-versionen är tillgänglig både för kombin och för halvkombin.

– För alla entusiaster som verkligen vill köra värstingen av nya Peugeot 508 finns även ett maxutrustad PSE-utförande, som står för Peugeot Sports Engineered, med 360 hästkrafter och fyrhjulsdrift. Det är helt enkelt det absolut mest maxade som vi erbjuder från Peugeot, säger Philip Beermann.

Lanseringsdatum och kundleverans

Redan nu går det att beställa nya Peugeot 508 och de första kundleveranserna beräknas ske redan i höst.

– Peugeot 508 är verkligen en kvalitetsprodukt från Peugeot som vi vet att många tycker om. Nu ser vi fram emot lanseringen efter sommaren och att få se de första modellerna ute på vägarna i Sverige, avslutar Philip Beermann, produktchef på Peugeot Sverige.

PRISER OCH UTFÖRANDEN

Bensin