Världspremiär för flera nya modeller och transportlösningar för en hållbar mobilitet

Peugeot tog i januari i år avstamp i sitt 200-års jubileum och lanserade en ny offensiv när det gäller design, produkter och mobilitetslösningar. På höstens stora begivenhet i bilvärlden – Mondial i Paris – är det världspremiär för märkets nya familje- och tjänstebil i storbilsklassen, Peugeot 508. Med sin kvalitet, rena linjer och spjutspetsteknologi demonstrerar Peugeot 508 märkets strävan att erbjuda produkter för en hållbar mobilitet i framtiden. Som enda tillverkare erbjuder Peugeot flera olika mobilitetslösningar och inte mindre än tre nya el- och hybridmodeller och en elscooter som snart finns på marknaden;

• iOn – en till 100 % elektrisk bil
  • 3008 HYbrid4 – världens första dieselhybrid
  • Mobilitetserbjudandet Mu by Peugeot
  • Peugeot scooters och cyklar
  • HR1 och BB1 konceptbilar som tänjer på gränserna för framtidens mobilitet (avtäckning i Peugeots monter den 30 september)

Peugeot 508 kommer i två karossversioner, sedan och SW, och börjar säljas i Europa och Sverige under våren 2011.

Peugeot 508 kombinerar läcker design och känslor med;

• nya generationen e-HDi och HYbrid4-teknologier
  • aerodynamik, eleganta och rena linjer
  • kvalitet och komfort i toppklass
  • klassledande väghållning baserad på märkets unika kompetens

Med 508 fortsätter Peugeot sin internationella offensiv: Den tillverkas i Frankrike för den europeiska marknaden och senare i Kina för världens snabbast växande marknad.

Peugeots unika mobilitetstjänst, Mu by Peugeot, erbjuder alla en möjlighet att hyra bilar, scooters, cyklar, elektriska cyklar och tillbehör som barnstolar, takboxar etc hos Peugeots bil- och scooteråterförsäljare. Det här innovativa mobilitetskonceptet började implementeras under 2010 i några länder i Europa. Efter Paris, spred sig Mu snabbt till sju andra europeiska städer: Berlin, Madrid, Milano, och nyligen Antwerpen, Bristol, Bryssel och London. På Paris Motorshow lanseras en on-line service för bokningar och en i-Phone applikation för Mu by Peugeot.

Peugeot är Europas fjärde största tillverkare och världens äldsta globala märke när det gäller tillverkning av tvåhjulingar. Nu är Peugeot också pionjär på elektriska scootrar. På Paris Motorshow har e-Vivacity världspremiär och lanseringen beräknas äga rum i början av 2011.

Peugeot är det enda bilmärket som erbjuder en samlad mobilitetslösning med person- och transportbilar, scooters, cyklar och en lång rad tjänster. Med 10 000 återförsäljare och verkstäder i 160 länder får Peugeots spännande mobilitetslösningar spridning över hela världen. Efter 200 års stark närvaro på marknaden är Peugeot genomsyrat av inspiration och framgång och förnyar sin design och sin visuella identitet, utvidgar sitt modellprogram och har stora internationella ambitioner för de kommande åren. Peugeot fortsätter sin utveckling med lanseringen av RCZ - en skräddarsydd sportcoupé, iOn – en till 100 procent elektrisk bil, 408 i Kina och tre nya modeller i Latinamerika.