Två av Sveriges bästa kyl- och värmepumptekniker klara för final

Två av Sveriges bästa kyl- och värmepumptekniker klara för final

Två uttagningstävlingar i Yrkes-SM i Kyl- och värmepumpteknik är nu avgjorda. I Göteborgsuttagningen hade William Giorgi bästa resultatet och i Stockholm var det Pelle Lund. Ett extra grattis säger vi till Francks Kylindustri där båda vinnarna jobbar, William i Göteborg och Pelle i Bergslagen. Det var en jämn tävling, och alla 11 deltagare visade på goda kunskaper.

Arrangör för Yrkes-SM i Kyl- och värmepumpteknik är Svenska Kyl & Värmepumpföreningen (SKVP). Traditionellt anordnas tre uttagningstävlingar. Malmöuttagningen utgick emellertid i år, och SKVP kommer istället att arrangera en uttagning i Katrineholm onsdagen den 24 februari kl 10.00-16.00. Där finns det fortfarande ett par platser kvar, så tekniker under 26 år kan anmäla sig till henrik.brengesjo@skvp.se.

Sammanlagt går sex personer till final, vinnarna från varje deltävling samt de tre med bäst poäng av övriga tävlande. Om två veckor, när Katrineholmsuttagningen är klar, får alla tävlande reda på vilka som gått vidare.