Hairdressers Against AIDS 2014

- Stort tack till våra kunder, frisörer och samarbetspartners!

Hairdressers Against AIDS har nu hållits för tredje gången i Sverige och vi har nått ut med kunskap om HIV och AIDS till fler än någonsin. I år utökades Hairdressers Against AIDS till två heldagsevent, ett för inbjudna frisörelever, och ett öppet för allmänheten med det traditionsenliga klippmaratonet.

Under utbildningsdagen med frisöreleverna höll Jean-Pierre Barda och Corinne Henriksson varsin stylinginspiration-session, Noaks Arks verksamhetschef Jukka Aminoff höll föreläsning om HIV i Sverige och i världen, samt Daniel höll föreläsning om hur det är att vara ung och leva med HIV. Tillsammans blev det en fantastisk dag som både arrangörer och elever uppskattade starkt!

Den 1a december öppnade vi upp L’Oréal Academy och bjöd in allmänheten för chansen att bli klippt av Sveriges toppfrisörer, få håret stylat i vår Blowdry- & Steampodbar, få en manikyr samt att få information kring HIV och AIDS. Jukka Aminoff höll en informativ föreläsning, och Shirley Clamp uppträdde live med sin låt ”Din Vinge” under eftermiddagen.

Vi är glada att meddela att vi tillsammans med våra fantastiska frisörer samlade in 50 000 kr under den 1a december i år. Summan kommer skänkas oavkortat till World Aids Day Galan, som i sin tur kommer donera pengarna till Noaks Arks verksamhet till förmån för HIV-positiva barn och ungdomar.

Vi vill också ägna ett stort tack till alla besökare vi hade under den 1a december, till våra fantastiska frisörer och till våra samarbetspartners World Aids Day Galan, Noaks Ark och Westers Catering!

För bilder från de två dagarna, vänligen kontakta: monica.jonsson@loreal.com

Eller besök oss på Instagram: HairdressersAgainstAIDS