100-åringen vinner

Elitserien i Bandy startar på fredag 7 november. Tvåan i grundserien 2008 och SM-mästarna 2008, Edsbyn, har tappat spelare under åren men det är inget som har visat sig negativ för resultaten, snarare stärkt laget och målmedvetenheten. Edsbyn är favorit som vinnare av både grundserien och SM-guld till odds 2,75 respektive.

Sandviken var förra årets segrare i grundserien men i år har de förlorat några av deras toppspelare. Både skyttekungen Patrik Nilsson och veteranen Daniel Eriksson spelar i den ryska ligan och en annan veteran Stefan Andersson har slutat. Sandviken har valt att ta in Patrik Södergren i en comeback och har nu en chans på seger i grundserien till odds 5,00 och en mästerskapstitel ger 5,50 gånger pengarna.

"Edsbyn firar 100 år och de har de senaste fem säsongerna tagit hem SM-guldet. De har även meriter som svenska cupmästare, europacupmästare och vinnare av World Cup.  Ser man till gamla meriter så är Edsbyn klara favoriter som segrare av en svensk mästerskapstitel även i år" säger Andreas Gillberg, Sverigechef Ladbrokes.

Aktuella odds Elitserien bandy:

Vinnare grundserien 2008/09:
Edsbyn 2,75
Västerås 4,00
Sandviken 5,00
Vetlanda 5,00
Hammarby 6,00
Villa/Lidkoping 21,00
Broberg/Soderhamn 71,00
Bollnäs 81,00
Vänersborg 151,00
Motala 301,00
Sirius 501,00
Örebro 751,00
Gripen/Trollhättan 1001,00
Kungalv 1001,00

Vinnare Elitserien SM-guld 2008/09:
Edsbyn 2,75
Västerås 4,50
Sandviken 5,50
Vetlanda 5,50
Hammarby 6,50
Villa/Lidkoping 16,00
Broberg/Soderhamn 51,00
Bollnäs 61,00
Vänersborg 121,00
Motala 251,00
Sirius 501,00
Örebro 751,00
Gripen/Trollhättan 1001,00
Kungälv 1001,00

Oddsinformation:

Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef, +46-8-4076445, +46-707608715, andreas.gillberg@ladbrokes.se

Ladbrokes grundades 1886 och är ett världsledande spelföretag med 2583 vadslagningsbutiker och 14,000 anställda. Ladbrokes har dryga 2,5 miljoner registrerade kunder från 200 länder och säljer speltjänster på 12 språk.

• bandy
  • elitserien