Inbjudan till Almedalsseminarium: Bostadskrisens Sverige – och de mänskliga konsekvenserna

Både experter och politiker har länge larmat om en ohållbar situation på bostadsmarknaden. Men det är sällan de drabbades egna röster hörs, och det är först när de får komma till tals som problematiken blir verklighet – inte bara siffror. Vilka mänskliga konsekvenser skapar en dysfunktionell bostadsmarknad vad gäller psykisk ohälsa, ensamhet, trångboddhet eller missade arbets- och utbildningstillfällen – och hur påverkar det Sveriges välmående och konkurrenskraft?

Välkommen till en paneldiskussion om hur den låsta bostadsmarknaden påverkar människors liv och vad vi behöver göra för att förändra utvecklingen. Här presenteras också de viktigaste insikterna från rapporten Hem, bitterljuva hem – de mänskliga konsekvenserna av en dysfunktionell bostadsmarknad.

Deltagare i panelsamtalet:
Marcus Svanberg, vd, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling
Johanna Hållén, förbundsordförande, PRO
Emma Ringqvist, förbundsordförande, jagvillhabostad.nu

Moderator är Johannes Krunegård, Westander.

Datum: Tisdag den 2 juli (kaffe och bulle serveras från 13:30, och efter samtalet finns möjlighet att mingla med paneldeltagarna).
Tid: 14:00-15:00
Plats: Hästgatan 2, Visby.

Varmt välkommen!

Pressbilder: Marcus Svanberg

Länsförsäkringar Fastighetsförmedlings vision är ”Trygga bostadsaffärer genom livet”. Idag är vi Sveriges snabbast växande fastighetsmäklare och den tredje största aktören i branschen. Med 170 bobutiker och över 800 hängivna medarbetare runt om i Sverige finns vi alltid nära våra kunder. Under 2018 förmedlade företaget cirka 22 000 objekt till ett försäljningsvärde av 47 miljarder kronor. Vi tycker att den lokala närheten är viktig och tror att det är en av anledningarna till att vi för tredje året i rad har Sveriges nöjdaste kunder enligt Svenskt Kvalitetsindex 2018.