Elever på Erlaskolan Östra

Elever på Erlskolan Östra bjuder in till välgörenhetsgala

Den 23 maj öppnar eleverna på Erlaskolan Östra sina dörrar till en välgörenhetsgala. Under eftermiddagen och kvällen samlar de in pengar för världens utrotningshotade djur via en egen insamling till Världsnaturfonden (WWF). Galan markerar även avslutet på elevernas temaarbete Fantazy, där de valt att arbeta med djur. På galan visar alla elever upp vad de lärt sig och skapat under året.

Under kvällen visar alla team upp sina arbeten som de gjort i sina rum. I ljushallen kommer team 9 uppträda med sin musikal Djungelboken och förskoleklassen E-koll visar upp olika dansnummer i idrottshallen. Det kommer vara full aktivitet på hela skolan.

-Välgörenhetsgalan markerar ett avslut på vår tema-period Fantazy, då eleverna själva har önskat att få arbeta med djur. I samband med temaarbetet så var det viktigt för eleverna att samla in pengar till utrotningshotade djur i världen. Eftersom fjolårets gala ”Heroes” blev så lyckad så ville köra en favorit i repris. Förra gången gick pengarna till UNICEF då vi fick ihop 37 000 SEK och denna gång samlar vi in till Världsnaturfonden, säger Katarina Nyman, lärare för team 7–9 på Erlaskolan Östra.

Alla elever och personal har varit involverade i att planera inför galan. Det är inte första gången Erlaskolan Östra gör något liknande. Skolan öppnar gärna upp för utomstående för att de ska få en inblick i arbetet som görs där. Ibland är det informationskvällar, temakvällar eller liknande galor för något som eleverna brinner för.

-Vi hoppas att alla som kommer får ta del av vår härliga ”Erla-anda” och den gemenskap vi har. Det i kombination med att få möjlighet att bidra till goda gärningar som att samla in pengar till välgörenhet, känns riktigt bra, avslutar Katarina.

Varmt välkomna!

Var: Erlaskolan Östra, Vikboplan 7 i Norrköping,
När: Tisdagen den 23 maj, 16.00 – 19.00

Adam Aldhagen, lärare team 4–6 på Erlaskolan Östra
E-post: adam.aldhagen@erlaskolan.se
Tel:010-1398274

Katarina Nyman, lärare team 7–9 på Erlaskolan Östra
E-post: katarina.nyman@erlaskolan.se

Lärande i Sverige AB är en av Sveriges största aktörer inom friskolemarknaden. Här arbetar våra medarbetare på Realgymnasiet och Erlaskolan som är en grundskola, med att skapa mer och bättre skola för alla våra elever. Vi startade det första Realgymnasiet 2003 och finns idag på 14 orter. Erlaskolan startades 2011 och har tre skolor på två orter. Här hittar du mer information om oss och våra erbjudanden Lärande i Sverige ABRealgymnasiet,
Real Global och Erlaskolan.