Ny gymnasiechef till Realgymnasiet

Ny gymnasiechef till Realgymnasiet

Per-Erik Lorentzon har tillträtt tjänsten som gymnasiechef för Realgymnasiet på Lärande i Sverige AB. Lärande bedriver gymnasieutbildning på 14 orter i Sverige och har huvudkontor i Norrköping.

Per-Erik Lorentzon kommer närmast från Thorengruppen där han haft uppdrag som affärsområdeschef och som utvecklingsansvarig. Han har också arbetat som utvecklings- och kvalitetschef på JB Education, och tidigare arbetat som både lärare och rektor samt även varit med och startat flera gymnasieskolor – både kommunala och friskolor.

- Vi är glada över att ha Per-Erik hos oss. Hans gedigna bakgrund och erfarenhet av arbete med både konceptutveckling, pedagogiska utvecklingsprojekt, kvalitetsarbete samt start och uppbyggnad av nya skolor är en styrka säger Matthias Trygg, VD för Lärande i Sverige AB.

- Jag brinner för utbildning och för att ge barn och ungdomar den bästa förberedelsen de kan få inför framtiden och jag sökte mig till Realgymnasiet då jag alltid uppfattat Lärande som ett utvecklingsinriktat företag med tydliga värderingar som jag själv delar säger Per-Erik Lorentzon. Jag är full av energi inför det ansvarsfulla uppdrag jag nu har fått och ska göra allt för att vidareutveckla Realgymnasiet tillsammans med våra medarbetare avslutar Per-Erik Lorentzon.

För mera information kontakta:

Matthias Trygg, VD Lärande i Sverige AB, tel 0766-472022

Per-Erik Lorentzon, Gymnasiechef Realgymnasiet, tel 0708-60 00 34

Mer information om Realgymnasiet och våra utbildningar finns på www.realgymnasiet.se och www.larande.se

Lärande i Sverige AB är en av Sveriges största aktörer inom friskolemarknaden. Här arbetar våra medarbetare på Realgymnasiet och Erlaskolan som är en grundskola, med att skapa mer och bättre skola för alla våra elever. Vi startade det första Realgymnasiet 2003 och finns idag på 14 orter. Erlaskolan startades 2011 och har fyra skolor på tre orter.

Lärandegruppen i Sverige AB - En av Sveriges största friskolekoncerner där vi skapar försprång till jobb för våra elever i framtida tillväxtbranscher.