Realgymnasiets stylistelever stylar modeller inför visning

Realgymnasiets stylistelever stylar modeller inför visning

Det är bråda tider för de elever som utbildar sig till Hår- och makeupstylist på Realgymnasiet i Gävle. Eleverna i årskurs 2, kommer att styla modellerna inför den visning av bröllops- och festkläder som går av stapeln på scenen i Valbo köpcentrums galleria lördag den 9 februari.

Realgymnasiet arrangerar visningen i samarbete med flera lokala partners. Klockan 10.30 kommer eleverna att börja styla och göra avancerade, vackra håruppsättningar och trendig makeup på modellerna som sedan ska visa kreationer för bröllop och fest. Klockan 13.30 och kl 14.30 blir det två visningar på scenen utanför Gina Tricot.

– Det här är jättekul och förbereder oss inför den verklighet vi kommer att möta när vi har gått ut gymnasiet och ska jobba som hår- och makeupstylister. Det känns förstås extra kul att få jobba inför publik säger Lovisa Olsson som går andra året på Realgymnasiet i Gävle.

– Vi samarbetar med bland annat Studio Gimlin och Brixx och tillsammans ska vi se till att det här blir en inspirerande visning av både läckra festfrisyrer, snygg makeup och vackra bröllops- och festkläder berättar Anna Giljam Nilsson, som är rektor för Realgymnasiet i Gävle. Det är inspirerande för våra elever att få göra riktiga uppdrag och det är så vi hela tiden försöker jobba inom alla våra utbildningar på Realgymnasiet. Vi förbereder eleverna för arbetslivet genom att samarbeta nära med branschen säger Anna Giljam Nilsson.

Anna Giljam Nilsson, rektor på Realgymnasiet i Gävle, telefon 0766-472003

Ytterligare information om Realgymnasiet och våra utbildningar finns påwww.realgymnasiet.seochwww.larande.se.

Vi finns också på facebook, på instagram och på twitter.

Lärande i Sverige AB är en av Sveriges största aktörer inom friskolemarknaden. Här arbetar våra medarbetare på Realgymnasiet och Erlaskolan som är en grundskola, med att skapa mer och bättre skola för alla våra elever. Vi startade det första Realgymnasiet 2003 och finns idag på 14 orter. Erlaskolan startades 2011 och har fyra skolor på tre orter.