Inredningstrender hösten 2021 – September hos Lagerhaus

Inredningstrender hösten 2021 – September hos Lagerhaus

”Home is where the heart is” må vara ett etablerat begrepp, men de senaste årens oväntade orörlighet har flyttat upp hemmet som fysisk plats högre på priolistan för de flesta nordbor. Vi värdesätter ett ombonat, inspirerande och avkopplande hem mer än någonsin, då vi spenderar majoriteten av vår tid hemma. Till hösten spenderar vi också mycket tid i skogen, med svampkorgen under armen, alltid redo för ett middagsfynd.

Lagerhaus Septemberkollektion bygger på mjuka material i lugna färger, stilfullt mixat med naturinslag i form av bambu och rotting. Färgskalan går i mörkblått, beige och rostfärgat, med små inslag av ljuslila och chockrosa som är årets trendiga accentfärger.

I mönster och former ser vi färgblock, vågformen och vackra illustrationer av teblad på textilier och accessoarer. Växter får ta plats för att ge liv åt hemmet, och vi placerar dem i olika höjder på piedestaler och blombord.

Ljus i alla färger och former är sätter både stämning och trendkänsla i hemmet. Twistade, räfflade, formgjutna och doftande blandat med klassiska stearinljus skapar vackra stilleben, gärna i en blandning av olika färger för att skapa ett intressant blickfång.

Tips: Släng ett extra öga på lampskärmen BLAD, formad som en blomma i naturmaterialet rotting. Tillsammans med en stor globformad ljuskälla blir den ett vackert smycke över middagsbordet och sprider vackra mönster i taket.

Välkommen in till Lagerhaus BILDBANK för att se hela kollektionen och ladda ner högupplösta produkt- och miljöbilder.

Regioner

Lagerhaus är inredningsvarumärket som designar prisvärda produkter med hög trendkänsla som enkelt förnyar hemmet. Med färg, form och mönster vill Lagerhaus genom sin mission "We Create Happy Places" bidra till ökad glädje i hemmet och vid livets alla festliga tillfällen. Den första butiken öppnades i Göteborg 1996 och idag drivs ett 40-tal butiker i Sverige och Norge samt en växande nordisk e-handel. Huvudkontoret ligger i Göteborg och företaget ägs av Jerker Levin (VD), Goodfellows Ventures och Familjen Yngvesson.