​Lagerhaus ökar konverteringsgraden kraftigt med Airmee

​Lagerhaus ökar konverteringsgraden kraftigt med Airmee

Lagerhaus ökade konverteringsgraden med 27% efter att ha börjat erbjuda hemleveranser via Airmee. Nu kan Lagerhaus kunder klicka hem inredning och produkterna hela vägen hem till dörren samma dag. Airmee levererar Lagerhaus hela sortiment som både består av mindre och större varor.

För att snabbt möta kundernas efterfrågan på hemleveranser valde Lagerhaus att implementera Airmees tjänst för hemleveranser i sin e-handel. Det visade sig vara ett lyckat drag och ledde till en ökning om hela 27% i konverteringsgrad.

- Vi visste redan att våra kunder önskade hemleveranser och hade förberett en tid för att implementera detta. Nu bestämde vi oss för att accelerera arbetet med implementationen och responsen från kunderna på hemleveranser har varit oerhört positiv, berättar Lagerhaus e-handelschef Amir Mofidi.

Airmees hemleveranstjänst används idag av hundratals e-handlare i Sverige. Konsumenten kan spåra leveranserna i realtid och se exakt leveranstid samt även välja preferenser på hur leveransen ska se i mobilen. Till exempel kan konsumenten välja att få varan levererad utanför dörren, vilket ökat kraftigt i samband med spridningen av Coronaviruset. Airmee satsar även mycket på hållbarhet genom att genomföra en stor del av sina leveranser med eldrivna fordon och fossilfria bränslen.

- Det är väldigt kul att leverera åt ännu ett känt varumärke som växer starkt på e-handeln. Vi ser oss som e-handelns förlängda arm, eftersom leveransen är det enda fysiska mötet en e-handlare har med sina kunder. Vi har därför sett att våra leveranser höga kvalité ökat konverteringen, köpesumman och antalet återkommande kunder för våra e-handelskunder, säger Julian Lee, VD på Airmee.

- Att öka konverteringsgraden är helt avgörande för att driva framgångsrik e-handel. Därför är vi extra glada när implementationen av Airmees hemleveranser ökat konverteringsgraden med 27%, säger Amir Mofidi.

Amir Mofidi
E-commerce Director, Lagerhaus