​Lagerhaus öppnar i Östersund och norska Hamar

​Lagerhaus öppnar i Östersund och norska Hamar

Lagerhaus fortsätter sin expansion i Sverige och Norge. Under våren öppnar inredningskedjan ytterligare två nya inspirerande butiker. I mars öppnar dörrarna till den nya butiken i Gallerian Kärnan i centrala Östersund och på CC Stadion i Hamar, Norge.

Inredningsintresset i Sverige är stort och det märker Lagerhaus som nu expanderar i både Sverige och Norge. Butiken i Hamar är Lagerhaus sjätte i Norge, som sedan 2015 finns etablerade i Oslo och i Bergen. Östersund har länge legat på Lagerhaus önskelista och med ett bra läge i centrala Östersund öppnar nu kedjans 36:e butik i Sverige.

– Vi är jätteglada över att kunna fortsätta vår expansion i Norge och att äntligen få öppna i Östersund. Vi vet att det finns många passionerade inredningsintresserade här och vi hoppas att vi kan inspirera fler till att dekorera hemmet och middagsbordet, säger Johanna Cargioli, marknads- och konceptchef på Lagerhaus.

De nya butikerna är över 300 kvm och öppnar med kedjans nya butikskoncept. I butikerna kommer det att finnas allt som behövs för att kickstarta våren både på bordet, i köket och på balkongen.