Niklas Larsson, franchisetagare och ägare för Lagerkungen Kalmar

Lagerkungen öppnar ny förrådsanläggning i Kalmar

Lagerkungen har tecknat avtal med Niklas Larsson som kommer att vara franchisetagare och ägare för den nya förrådsanläggningen. Anläggningen kommer finnas på ett centralt läge i Kalmar på Södra Vägen 30.

"Jag ser verkligen fram emot att få öppna upp anläggningen och välkomna kunderna till Kalmars smidigaste och enklaste förvaringslösning", säger Niklas Larsson och fortsätter "man kan boka sitt förråd när som helst på dygnet, oavsett dag, och sedan få tillgång till det inom bara några minuter."

Byggandet av förrådsanlägningen pågår för fullt och de första kunderna beräknas flytta in under andra halvan av november. Med drygt 200 förråd i markplan och varierande storlekar, från 1 kvadratmeter upp till 30 kvadratmeter, så finns det ett förråd som passar oavsett vilket förvaringsbehov man har. Hela förrådsanläggningen är kameraövervakad och larmad och varje kund får en unik kod för att komma in i anläggningen.

Niklas Larsson igen "Det är redan ett antal kunder, både privatpersoner och företag, som bokat förråd och jag märker ett stort intresse när jag berättar för folk om min förrådsanläggning. Det går att förboka förråden via hemsidan, lagerkungen.se, redan nu."

Jörgen Gomander är etableringsansvarig för Lagerkungen "vi är glada att Niklas valde att bli franchisetagare hos Lagerkungen. Niklas är en driven person med höga ambitioner och Kalmar är en intressant stad som växer. Detta i kombination gör att vi på Lagerkungen är övertygade om att detta kommer bli bra."

Förrådsanläggningen i Kalmar blir Lagerkungens sjunde som är i drift och utöver det finns det avtal skrivna med en handfull nya franchisetagare runt om i landet.

Niklas Larsson, franchisetagare och ägare Lagerkungen Kalmar, 070 - 799 98 88.

Jörgen Gomander, etableringsansvarig Lagerkungen AB, 072 - 974 84 87.