Idag släpps förköpsbiljetterna till Lakritsfestivalen 2013

Lakritsfestivalen, Sveriges årliga mötesplats för lakritsälskare, firar femårsjubileum 2013 och för att tillgodose det stora intresset släpps förköpsbiljetterna redan 19 november.

Biljetterna säljs via Ticnet. Ett mindre antal biljetter kommer också finnas via arrangören Choklad & Lakrits Sveriges tre butiker, i Trosa, Stockholm och på webben, i kombination med lakritsprodukter inför jul.

Lakritsfestivalen 2013 hålls på Annexet vid Ericsson Globe lördag 20 april 2012 kl. 10-19 och söndag 21 april kl. 11-18. Biljetterna säljs via Ticnet. Biljettpriset är 95 kr, samma som 2012, och som sedan starten 2009 går barn under 10 år gratis i målsmans sällskap.

Tuija Räsänen, ägare av Choklad & Lakrits Sverige och VD för Lakrits Sverige AB/Lakritsfestivalen 08-210 210, 0738-44 02 04, tuija@lakritsfestivalen.se

Anette Jonsson, marknadsansvarig för Lakritsfestivalen
0709-301 269, anette@lakritsfestivalen.se

Lakritsfestivalen c/o Choklad & Lakrits Sverige, Sankt Eriksgatan 99, 113 31 Stockholm, www.lakritsfestivalen.se

Lakritsfestivalen är Sveriges årliga mötesplats för lakritsälskare, en fest fylld med goda smakupplevelser, spännande aktiviteter och ny kunskap om lakrits. Syftet är att vara en mötesplats för lakritsälskare, producenter och återförsäljare. Det femte festivalåret, Lakritsfestivalen 2013 hålls på Annexet vid Ericsson Globe lördag 20 april 2012 kl. 10-19 och söndag 21 april kl. 11-18. Entré: 95 kr/person och dag, barn under 10 år gratis i målsmans sällskap. Lakritsfestivalen drivs idag som ett aktiebolag, Lakrits Sverige AB och VD är Tuija Räsänen. Läs mer på www.lakritsfestivalen.se eller
www.facebook.se/lakritsfestivalen

Choklad & Lakrits Sverige drivs och ägs av Tuija Räsänen som också är Lakritsfestivalens arrangör. Företagets fokus är att hitta kvalitétschoklad och lakrits från hela världen. Idag har företaget tre butiker; i Stockholm, i Trosa och på webben Bakgrunden till Lakritsfestivalen är att Tuija upptäckte det stora behov lakritsälskare har att prata om sitt lakritsintresse, hitta lakritsprodukter de smakat en gång och att möta andra med samma passion. Utöver den årliga lakritsfesten hålls också regelbundna lakrits- och chokladprovningar. Läs mer på www.chokladolakrits.se.

Lakritsfabriken i Ramlösa - huvudsponsor för Lakritsfestivalen 2013
Lakritsfabriken i Ramlösa producerar Sveriges första Premium Lakrits. Alla ingredienser är helt naturliga och man använder rismjöl i stället för vetemjöl, vilket även gör produkten glutenfri. Lakritsfabrikens första Premium Lakritslanserades under Lakritsfestivalen 2011. Till Lakritsfestivalen 2012 gjorde Lakritsfabriken världens längsta lakrits på 519 meter som nu blivit godkänt av Guinness World Records. Företaget ingår i ScandChoco. Läs mer på www.lakritsfabriken.se.

Annexet vid Ericsson Globe
Annexet ligger i direkt anslutning till nationalarenan Ericsson Globe på en yta om 3000 kvm och är en del av Skandinaviens största evenemangsområde. Varje år besöker 1,5 miljoner människor Stockholm Globe Arenas för 300 av de bästa upplevelserna inom sport och underhållning. Företaget är en del av AEG Facilities - ett internationellt företag med världsomspännande nätverk av arenor. Läs mer på www.globearenas.se.

• matlagning
  • bakning