Lampan.se ökar i Danmark och Norge

Under Q1 ökar Lampan.se sin totala försäljning med 22,02 procent. Det motsvarar totalt 12 252 unika ordrar, 2035 fler än samma period 2016. Starkaste ökningen finns i Norge som under Q1 i år ökat med 1611 procent därefter Danmark med 143 procent. Arbetet med att förstärka Lampans varumärke har varit nyckeln till försäljningsframgången.

”Försäljningsframgången baseras till stor del av vårt arbete med vår duktiga personal och att vi är mer aktiva i flera nya marknadsaktiviteter och även mycket mer aktiva i sociala medier”, säger Kim Borg, Marknadschef på Lampan.se

Nästa steg för Lampan blir att fånga upp övergivna kundvagnar. Statistik visar att över 60 procent av kunder i Sverige inte slutför sina köp. Lampan kommer nu att börja skicka personliga påminnelsemail till kunderna. ”Jag är övertygad om att detta kommer att ge ytterligare en bra ökning av vår försäljning samtidigt som vi ger kunden en bra service”, tillägger Kim.