Hifab väljer LAN Assistans och Microsoft System Center 2012

Projektledningsföretaget Hifab tecknar konsultavtal med LAN Assistans för att under våren uppgradera servermiljö samt installera Microsoft System Center 2012. Projektet förväntas vara klart till hösten.

– Samarbetet med LAN Assistans och deras helhetsåtagande över vår servermiljö har hittills varit över förväntan. De har och kommer att installera hela System Center 2012-sviten stegvis under våren och sommaren, berättar Michael Couriaut, CIO, Hifab.

LAN Assistans helhetsåtagande över Hifabs servermiljö innebär att tidigare plattform byts ut till en uteslutande Microsoft-baserad med bl.a. Hyper-V som virtualiseringsplattform. Den nya miljön övervakas och hanteras från System Center 2012.

– Vår IT-avdelning är liten och snabb, men vi behöver ett nytt verktyg för att effektivt kunna hantera miljön. Vår tidigare övervakning var gammal, fristående och fick hanteras manuellt. Nu kommer vi att kunna använda ett och samma gränssnitt som övervakar hela miljön – alla fysiska och virtuella servrar, lagring och backup, berättar Michael.

– I förlängningen planerar vi även för en implementering av Exchange Server 2013 och Lync Server 2013. Eftersom LAN Assistans har otroligt hög kompetens inom området ser vi framför oss ett långsiktigt samarbete med en strategiskt viktig partner, fortsätter han.

Attila Földhazi, VD, LAN Assistans kommenterar:
  – Det är glädjande att se att vår satsning inom Datacenter ger resultat hos våra kunder. Vårt fokus är att leverera tjänster med hög kompetens samt att satsa på bl.a. Microsoft, och i synnerhet på System Center 2012.

– Vi tackar Hifab för samarbetet och våra kompetenta medarbetare för ett fint resultat samt ser fram emot ett vidare partnerskap, avslutar Attila.

Lars Nygren
Tjänstechef, LAN Assistans
lars.nygren@lanassistans.se

Michael Couriaut
Chief Information Officer(CIO), Hifab
michael.couriaut@hifab.se

• microsoft
  • system center 2012
  • konsult

LAN Assistans ska alltid erbjuda tjänster, lösningar och produkter med syftet att öka nyttan med IT och sänka IT-relaterade kostnader för våra kunder.