DEN BANBRYTANDE NYA DEFENDER OCTA INTRODUCERAS DEN 3 JULI

DEN BANBRYTANDE NYA DEFENDER OCTA INTRODUCERAS DEN 3 JULI

• Nya högpresterande terränghjälten Defender OCTA lanseras den 3 juli 2024
  • Exklusiva förhandsvisningar runt om i världen kommer att tillåta kunder att reservera och konfigurera sin banbrytande V8 dubbelturbo Defender OCTA inför det globala avslöjandet
  • Besök www.landrover.com/defender för att hitta närmsta Defender-återförsäljare
  • Den officiella test- och utvecklingsfilmen som släpptes idag visar upp de terränger och områden som den nya modellen bemästrat under de senaste tre årens utvecklingsprogram. Ett omfattande program som sträcker sig över racingbanor, rallysträckor och stenklättring.

Gaydon, Storbrittanien – torsdag 25 april 2024: Nya Defender OCTA, den högpresterande terränghjälten från det brittiska äventyrsvarumärket Defender, kommer att introduceras den 3 juli 2024, efter en serie exklusiva förhandsvisningar för kunder och slutförande av dess uttömmande test- och utvecklingsprogram.

Inför introduktionen den 3 juli bjuds potentiella kunder in för att ha möjlighet att bli en av de första att tillhandahålla en Defender OCTA och möjligheten att registrera sig för ett av sju exklusiva Defender Elements-evenemang på privata platser runt om i världen – från Storbritannien, Tyskland och Italien i Europa till USA, Dubai och Japan.

Dessa exklusiva förhandsvisningar kommer ge ett fåtal den priviligierade möjligheten att beställa och slutföra specifikationen för sin önskade Defender OCTA i en avslappnad och informell miljö.

På plats kommer potentiella kunder även att få delta i en kurerad upplevelse som tar dem med på en resa genom de innovationer som ligger till grund för Defender OCTA:s extrema all-terrain-prestandamöjligheter – inklusive den prisbelönta[1]6D Dynamics-luftfjädring – såväl som dess tuffa och exklusiva materialval, slående exteriör- och interiördesignsförbättringar och alternativen tillgängliga för att göra varje äventyr episkt.

Mark Cameron, Managing Director, Defender, säger: “Defender OCTA kommer att vara synonymt med att bemästra episka äventyr i förhöjd lyx. Det äventyret börjar med Defender Elements-evenemangen. Varje plats och upplevelse speglar Defenders ikoniska DNA på ett autentiskt och originellt sätt. Jag ser fram emot att välkomna de första kunderna att börja sin Defender OCTA-resa tillsammans med oss.”

Defender OCTA med sin dubbelturbo V8 och bensindrivna mildhybridteknik kommer att erbjuda en oöverträffad bredd av kapacitet, komfort och lugn, oavsett om det är på vägen eller i terrängen. Defender OCTA har utsatts för det mest extrema test- och utvecklingsprogrammet i Defenders historia.

Den officiella test- och utvecklingsfilmen som släpptes idag visar upp de platser och terränger som Defender OCTA-ingenjörer besökt under de senaste tre åren, för att bevisa att den lever upp till sitt rykte som den tuffaste och mest hållbara modellen i den ostoppbara Defender-familjen.

Defender OCTA-ingenjörer har genomfört ytterligare mer än 13 960 tester, utöver standarden för Defender, som spänner över högpresterande hantering och hållbarhet på tyska Nürburgring Nordschleife, våt asfalt vid Ladoux i Frankrike, sandöknar i Dubai, till Moab-klippor i Utah, USA. Defender OCTA har också erövrat alla extrema stigar vid JLR:s legendariska Eastnor-testanläggning i Storbritannien.

Potentiella kunder som är intresserade av att köpa en av de första Defender OCTA bör registrera sig för ett av de globala Defender Elements förhandsvisningsevenemangen genom att kontakta deras återförsäljare nu. Hitta närmsta Defender-återförsäljare på www.landrover.com/defender

SLUT

Kommentarer till redaktörer

Om Defender
Defender omfamnar det omöjliga. Varje medlem i Defender-familjen är ändamålsenligt utformad, mycket åtråvärd och mycket hållbar. En modern vardagshjälte som värnar om det förflutna men samtidigt tar sikte på framtiden.

Defender finns i modellerna 90, 110 och 130, med upp till åtta säten, och varje modell har sin egen unika karaktär.

Som en del av vår vision om modern lyx finns Defender 110 tillgänglig som plug in-hybrid.

Defender Hard Top har en professionell framtoning och finns i modellerna 90 och 110.

Defender har varit en ledstjärna för frihet sedan 1948 och stöttar humanitärt arbete tillsammans med internationella organisationer som Röda Korset, Röda Halvmånen och Tusk Trust.

Varumärket Defender understöds av Land Rover – ett varumärke som bygger på 75 års expertis inom teknik och världsledande terrängkapacitet.

Defender designas och tillverkas i Storbritannien och säljs i 121 länder. Defender ingår i varumärkesgruppen JLR tillsammans med Range Rover, Discovery och Jaguar.

Viktigt meddelande
JLR försöker ständigt förbättra specifikationerna, designen och produktionen av sina modellerr, delar och tillbehör och modifieringar sker kontinuerligt. Även om alla insatser görs för att presentera aktuell information, ska detta dokument inte betraktas som en osviklig källa över aktuella specifikationer eller tillgänglighet, och det utgör inte heller ett erbjudande om försäljning av en viss modell, del eller tillbehör. Alla siffror är tillverkarens uppskattningar.

[1] 12024 AJAC Innovation Award winner, in the Technical category

Presskontakt PR & Marketing Manager +46 730317617