Dua Lipa och Jaguar i banebrytande samarbete

Dua Lipa och Jaguar i banebrytande samarbete

Jaguar och Dua Lipa, den globala superstjärnan och singer-songwritern, har meddelat att man inleder ett musik och teknik-samarbete.

Den brittiska/kosovoalbanska musikartisten lanserar nu ett banbrytande samarbete med Jaguar under en exklusiv konsert i Amsterdam 3 september.

Eventet blir startskottet för en serie Jaguar-event över Europa som går under namnet The PACE: Season 1, som hyllar varumärkets populära SUV-modeller, E-PACE, F-PACE och I-PACE.

Dua Lipa, som för närvarande är den mest streamade kvinnliga musikartisten i världen kommer att uppträda, inte med en annan artist, utan med nya Jaguar I-PACE – en eldriven prestanda-SUV med nollutsläpp som accelererar 0-100 km/h på 4,8 sekunder.

Detta är Dua Lipas egna ord om samarbetet: “Jag älskar att tänja på gränserna med min musik och mina framträdanden, och detta kommer att ta det hela till en spännande ny nivå. Det är ett hi-techprojekt som kombinerar musik och Jaguar-teknik, och jag vet att mina fans kommer att älska det vi skapar tillsammans. Allt avslöjas 3 september i Amsterdam.

"Jag ser så mycket fram emot att min första bil blir I-PACE och i och med detta får äran att markera genombrottet för den nya elbilsdrivna generationen".

"Dua Lipa x Jaguar"-samarbetet lanseras 3 september på Jaguars sociala kanaler och webbsidor i Europa.

Video kan ses här

Webbsida:

www.jointhepace.com

För mer information kontakta:

Søren Hyltoft

Scandinavian Press & PR Manager

+45 42 14 22 26 - shy@jaguarlandrover.dk

Jaguars tradition av elegant design och hisnande prestanda har varit en källa till fascination och körglädje i över 80 år. Dagens Jaguar-familj i världsklass förkroppsligar den så kallade Art of Performance, med de fantastiska, mycket beundrade och prisbelönta sedanmodellerna XE, XF och XJ, den dramatiska sportbilen F-TYPE, prestanda-crossovern F-PACE – den snabbast säljande Jaguaren någonsin – samt den nya kompakta prestanda-SUV:en E-PACE och nu även I-PACE, den helelektriska prestanda-SUV:en som placerar Jaguar i framkanten av elbilsrevolutionen.

Presskontakt PR & Marketing Manager +46 730317617