JAGUAR LAND ROVER TILLKÄNNAGER REKRYTERINGSSATSNING AV KVALIFICERAD ARBETSKRAFT FRÅN TECH-BRANSCHEN

• Nästan 800 karriärmöjligheter i Storbritannien, Irland, USA, Indien, Kina och Ungern erbjuds för personer med digitala färdigheter som kan stödja företaget när det blir alltmer datadrivet i sin strävan att skapa morgondagens bilar.
  • En ny jobbportal har lanserats* för friställda arbetstagare inom teknikindustrin till en följd av de stora nedskärningarna på företag som Meta och Twitter med flera, för snabbare rekrytering av högkvalificerad digital kompetens till företaget.

Tisdag 22 november 2022, Stockholm, Sverige – Jaguar Land Rover har tillkännagivit en global rekryteringskampanj för att tillsätta över 800 nya tjänster i Storbritannien, Irland, USA, Indien, Kina och Ungern med kvalificerad arbetskraft från tech-branschen.

Som en följd av betydande nedskärningar av arbetstillfällen bland diverse teknikföretag lanserar Jaguar Land Rover en ny jobbportal där friställda arbetstagare från teknikbranschen kan utforska nya hybridbaserade möjligheter.

De tillgängliga rollerna spänner över områden som autonom körning, artificiell intelligens, elektrifiering, molnbaserad mjukvaruutveckling, datavetenskap, maskininlärning och många fler**, då företaget strävar efter att bli en i första hand digital och datadriven organisation.

Dessa färdigheter är viktiga för att utveckla, bygga och reparera nästa generation Jaguar Land Rover-bilar som ska genomsyras av skönhet och modern lyx, samtidigt som de ger kunderna en helt uppkopplad upplevelse.

Anthony Battle, Chief Information Officer på Jaguar Land Rover, säger: "Vi förstärker vår digitala kompetens ytterligare så att vi kan genomföra vår Reimagine-strategi och bli ett helelektriskt företag från och med 2025 samt uppnå koldioxidneutralitet 2039. Vi har kommit en bra bit på vägen med vår digitaliseringsresa men att kunna rekrytera högkvalificerade medarbetare är ett viktigt nästa steg. Vi är glada över att kunna erbjuda möjligheter för talangfulla individer med digitala förmågor."

Dave Nesbitt, Digital Product Platform Director på Jaguar Land Rover, säger: "Jaguar Land Rover håller på att förvandlas till ett helelektriskt företag och vi skapar några av de mest digitalt avancerade fordonen som någonsin skådats. Genom våra produkter kommer vi att skapa nya upplevelser, nya nivåer av uppkopplade tjänster för våra kunder, för att ge dem en verkligt modern lyxupplevelse."

Tack vare sin Reimagine-strategi ligger Jaguar Land Rover i framkant i den snabbt föränderliga bilindustrin med inriktning på elektrifiering, digitala tjänster och data. Företaget fokuserar på att förbättra sin interna förmåga, vilket är avgörande för digitaliseringen som ska ge kunderna en modern lyxupplevelse.

Intresserade kandidater kan läsa mer om arbetstillfällena som Jaguar Land Rover erbjuder här.

* Den digitala jobbportalen finns tillgänglig på Jaguar Land Rovers internationella webbsida

** Applikationsutveckling (Android / IOS), artificiell intelligens, analyser, autonom körning, molnbaserad mjukvaruutveckling, uppkoppling, cybersäkerhet, datavetenskap, elektrifiering, funktionssäkerhet, maskininlärning

Presskontakt PR & Marketing Manager +46 730317617