Consector startar samarbete med Notar Fastighetsmäklare

Låneförmedlaren Consector som fokuserar på att hjälpa privatpersoner att upphandla bolån mellan flera banker startar rikstäckande samarbete med fastighetsmäklarkedjan Notar.

Consector som är marknadsledande i Sverige på bolåneförmedling knyter samarbete med Notar om bolåneförmedling för spekulanter och bostadsköpare.

Notar är en renodlad franchisekedja med närmare 200 anställda på 36 kontor belägna i Stockholm, Uppsala, Västerås, Örebro, och Spanien. Mäklarkedjan är en av Sveriges största med historia som sträcker sig tillbaka till 80-talet.

”Consector har byggt en stark organisation med bolånerådgivare licensierade i Swedsec och därigenom en leadshantering och process som stärker vår kärnaffär. Consector möjliggör för vår organisation att höja ribban för antalet transaktioner genom smidigare finansieringslösning för våra kunder” säger Nina Gustafsson, Vice VD Notar Sverige AB.

”Sedan starten 2014 har vi utmanat marknaden för upphandling av bolån och nu lyckats skapa en konkurrenskraftig produkt åt konsumenter som nu är trycktestad och redo skalas upp i samarbete med Notar. Vi har en personlig rådgivning i kombination med digitala och snabba processer vilket vi ser fram emot att tillhandahålla till Notar och dess kunder. Vi är mycket glada över förtroendet och ser fram emot en spännande resa tillsammans.” säger Pontus Holgersson, grundare och VD av Consector.

Consector är en fullsortimentsbutik som erbjuder förmedling av bolån, privatlån och billån. Sedan starten 2014 har bolaget hjälpt fler än 100 000 kunder till bättre lånevillkor. Consector har 35 anställda och erbjuder även upphandling av bolån genom varumärket och applikationen Lånekoll. Bakom Consector står grundarna och entreprenörerna Pontus Holgersson och Jonas Ryberg som båda har en bakgrund i finansbranschen. Max Matthiessen och Optimizer Invest är andra större delägare.

För mer information, vänligen kontakta:

Pontus Holgersson

VD, Consector

Epost: pontus.holgersson@consector.se

• notar
  • bolån
  • consector

Consector är en fristående låneförmedlare som vägleder privatpersoner i att utvärdera, förbättra och konkurrensutsätta sina krediter, oavsett om det gäller bolån, privatlån eller kreditkort. Bolaget analyserar kreditmarknaden efter varje kunds behov och matchar sedan kunden mot överensstämmande kreditaktörer. Målsättningen att minska räntekostnader för kunden och samtidigt skapa goda och långsiktiga relationer mellan kund och kreditgivare. Consector etablerades 2014, har expanderat snabbt och har nu ett 30-tal anställda. Consector har tillstånd från Finansinspektionen avseende förmedling av bostadskrediter enligt lagen (2016:1024) om verksamhet med bostadskrediter och står under Finansinspektionens tillsyn.

Pontus Holgersson

Presskontakt Grundare & VD +46 (0)734 223 331