Lansa rekryterar Helene Eriksson som ny affärsutvecklingschef

Lansa Fastigheter har rekryterat Helene Eriksson som affärsutvecklingschef för att ta det fortsatta ansvaret för expansion och utveckling av fastighetsportföljen.

Helene Eriksson har lång bakgrund inom fastighetsbranschen, bland annat från tjänster som senior affärsutvecklare på Skanska och chef hyresfastigheter på HSB. Närmast kommer Helene från Norlandia Health & Care där hon varit etableringsansvarig för samhällsfastigheter.

- Lansa har ambitiösa expansionsmål och vårt närmaste kortsiktiga mål är att 2022 säkra en total fastighetsportfölj om 10 miljarder kronor. Vi håller en hög takt och därför är jag glad att Helene väljer att komma till oss då jag ser att hennes erfarenhet och drivkraft kommer att vara en stor tillgång för Lansa, säger Claes Malmkvist, VD på Lansa.

I rollen som affärsutvecklingschef kommer Helene att ansvara för expansionen av fastighetsportföljen genom att prospektera marknaden i Sverige för förvärvsmöjligheter och vara aktiv i affärsförhandlingar och fastighetstransaktioner. Investeringsperspektivet i hyresfastigheter är långsiktigt och omfattar såväl färdiga förvaltningsfastigheter som nya bostadsprojekt.

- Jag är mycket imponerad av Lansas snabba tillväxt, fina förvaltningsportfölj och spännande projekt i pipeline, säger Helene. Tillsammans med bolagets ägare, medarbetare och samarbetspartners ser jag fram mot att fortsätta den långsiktiga uppbyggnaden av Lansa. Fokus är investeringar i regionstäder där vi kan skapa långsiktiga värden för våra ägare och trygga hem för våra hyresgäster.

Helene Eriksson tillträder tjänsten i augusti.

• Bygg, fastighet

Lansa Fastigheter AB är ett fastighetsbolag med långsiktig investeringshorisont. Lansa investerar i bostadsfastigheter på den svenska marknaden i regionstäder samt kransen till storstäderna. Investeringarna omfattar såväl färdiga förvaltningsfastigheter som nya bostadsprojekt. Lansa ägs av flera länsbolag inom Länsförsäkringsgruppen. Läs mer på www.lansa.se.

Claes Malmkvist