Nu kan man söka en hyreslägenhet med fantastisk utsikt över Västerås

I Gideonsberg strax norr om Västerås centrum bygger Lansa de två punkthusen Svärdsliljorna. Husen består av nio respektive tio våningar och inrymmer totalt 69 välplanerade hyreslägenheter i storlekar från 2–3 rum och kök. Här har man chans på ett ljust och modernt boende med fantastisk utsikt över takåsar, trädkronor och hela Gideonsberg.

Nu har uthyrningen av lägenheterna startat och Lansa tror på ett stort tryck av sökande.

- Gideonsberg är ett etablerat och populärt område och vi tror att det finns en stor efterfrågan på fler hyresrätter i området. Därför är det roligt att vi nu kan erbjuda bra planerade lägenheter med möjlighet till fantastisk utsikt och till och med en glimt av Mälaren, säger Anna Granander, marknads- och uthyrningsansvarig på Lansa.

Uthyrningen av lägenheterna sker via Bostad Västerås och inflyttning kommer ske i december.