Ny HR-chef för Lantmännen Lantbruk

Victoria Axelsson Åkerman har utsetts till ny HR-chef för Lantmännen Lantbruk. Hon tillträder tjänsten den 1 juni. Victoria Axelsson Åkerman kommer från en tjänst som HR-konsult inom Lantmännen Lantbruk, där hon har arbetat sedan 2004. Tidigare har hon arbetat som lönebildningskonsult på konsultbolaget Hewitt/Löneanalyser AB i Stockholm, och med projektsamordning på personalavdelningen i Enköpings kommun. Victoria har en fil kand från Uppsala Universitet, Programmet för Personal- och arbetslivsfrågor. Victoria Axelsson Åkerman är 34 år och bor i Enköping. Hon kommer att vara stationerad i både Enköping och Stockholm. HR-chefen ingår i ledningsgruppen för Lantmännen Lantbruk. Vid frågor kontakta Arne Rantzow, lantbrukschef Lantmännen Lantbruk, 070-327 78 79 Bild på Victoria Axelsson Åkerman finns att hämta på www.lantmannen.com/Mediacenter/Bildbank/Ledningen i Lantbruk Fakta om Lantmännen Lantbruk Lantmännen Lantbruk erbjuder ett heltäckande produktsortiment för växtodling och animalieproduktion samt en omfattande rådgivningsverksamhet. Dessutom köper och säljer Lantmännen Lantbruk kundernas spannmål. Lantmännen Lantbruk producerar ett heltäckande fodersortiment för animalieproduktion. De största varumärkena är Nötfor, Piggfor, Pullfor, Sundfor, Effekt, Protect och BOX. Genom ett nära samarbete med Lantmännens dotterbolag Svalöf Weibull kan Lantmännen Lantbruk erbjuda ett mycket starkt sortiment av utsäde. Tillsammans med systerföretaget DLG i Danmark köper Lantmännen Lantbruk in mineralgödsel, växtskydd och specialvaror. Produkterna kommer från världens ledande producenter inom varje område. Lantmännen Lantbruk utgör Lantmännenkoncernens kärnverksamhet. Lantmännen Lantbruk är indelat i fem divisioner: foder, växtodling, spannmål, logistik och marknad. Fakta/Lantmännen Lantmännen är en av Nordens största koncerner inom livsmedel, energi och lantbruk. Exempel på Lantmännenägda varumärken är Axa, Kungsörnen, Start, Skogaholm, Hattings, Schulstad och Kronfågel. Butikskedjan heter Granngården. Lantmännen ägs av 49 000 svenska lantbrukare, har 12 000 anställda, är verksam i 19 länder och omsätter 30 miljarder kronor. Läs gärna mer på www.lantmannen.com