Lavazza blir ny samarbetspartner till CONVENDUM

Lavazza Sverige inleder nu ett samarbete där Lavazza blir kaffeleverantör till CONVENDUMs nya cafékoncept CONVENDUM Coffee som under året öppnar på flera centrala adresser i Stockholm. Tillsammans ska Lavazza och CONVENDUM förhöja kaffeupplevelsen när man dricker en kopp och hoppas kunna bidra med det lilla extra för att öka kännedomen för hur riktigt bra kaffe ska smaka.

I samband med att CONVENDUM fortsätter växa (med ett nytt Coworking Space på Vegagatan vid Odenplan) ingår nu Lavazza ett samarbetsavtal med företaget där fokus kommer ligga på att erbjuda ett kaffekoncept utöver det vanliga. Från och med nu kan både CONVENDUMs medlemmar och externa gäster njuta av premiumkaffe från Lavazza toppat av Kafa – ett av världens finaste kaffesorter.

– Att välja med omsorg och att följa en röd tråd är något som ligger både Convendum och oss på Lavazza varmt om hjärtat. På samma sätt som Convendum väljer texturer i inredning och övrigt sortiment av varor och tjänster har vi på Lavazza valt området Kafa i Etiopien just eftersom detta sägs vara kaffets ursprungliga vagga. Enligt legenden var detta område platsen där en bonde upptäckte att boskapen betedde sig annorlunda efter att ha ätit de små röda bären på den okända och vildvuxna busken, säger Sara Hjälmås, Key Account Manager på Lavazza Sverige.

Fokus kommer ligga på att utveckla ett kaffekoncept där Lavazza, på CONVENDUMs markplansenheter, ska leverera ett koncept baserat på en miljö som inspirerar, med utgångspunkt i upplevelsen från våra mänskliga sinnen så som smak, doft och utseende. CONVENDUMs (markplan) caffeer kommer att utrustas med en maskinpark baserat på funktionalitet och utseende – och givetvis premiumkaffe från Lavazza.

—Vi är väldigt glada över vårt framtida samarbetsavtal med Lavazza i samband med vår fortsatta expansion i Stockholms innerstad. Vi ser samarbetet som en stor möjlighet för oss att erbjuda en premiumupplevelse av ett kaffe i världsklass för våra medlemmar och externa gäster. (Vi skapar en miljö att trivas i och samtidigt erbjuda trygghet och bekvämlighet). Lavazza är mycket mer än en kopp kaffe och de tänker på helheten för att ge kunden den bästa upplevelsen, säger Håkan Jeppsson, VD på CONVENDUM.

Om Lavazza
Lavazza är ett familjeägt kafferosteri från Turin i Italien. Företaget genomsyras av en stark passion för kaffe där innovation och tradition går hand i hand. Lavazza är idag världens tredje största kaffevarumärke och ses globalt som en symbol för den italienska kaffeupplevelsen. Med det italienska arvet och kvalitetstänket som grund, utvecklar Lavazza nya blandningar och smakkombinationer i olika malningsgrader för att passa alla sätt att dricka kaffe.

Om CONVENDUM
CONVENDUM etablerar moderna och efterfrågade Coworking spaces och Living i centrala affärsdistrikt. CONVENDUM erbjuder premiumkontor i kombination med aktivitetsbaserade öppna coworkingytor, lounge, konferenscenter, restaurang, café, gym, musikstudios och showrooms. Därtill erbjuds också boende i form av företagslägenheter.

• lavazza
  • bryggkaffe
  • espresso
  • kaffe

Lavazza har tillverkat autentiskt italienskt kaffe i över 120 år och är den 5:e största kafferostaren i världen. Luigi Lavazza som grundade Lavazza för 4 generationer sedan, blandade bönor med olika ursprung, rostade till perfektion och sålde i sin lilla speceributik i Turin. En metod som Lavazza tillverkar kaffe efter än idag. Idag är Lavazza själva symbolen för italienskt kaffe världen över; en global ikon som representerar den autentiska italienska kaffeupplevelsen i alla dess former. Utöver hela bönor, mald espresso och kompatibla kapslar, finns Lavazza nu även som brygg.

#lavazzasverige #lavazzamoment #finkaffe

Emelie Dimberg