Lasse Stefanz gästar Villa Strömpis Sommarscen!

Lasse Stefanz är nordens största dansband och deras populäritet verkar vara omättlig!

De har sålt miljontals skivor, vunnit imponerande fyra Grammisar och ett otal Guldklavar (dansbandsbranschens stora pris), medverkat i Melodifestivalen, mängder av radio och tv-program och flera dokumentärer har gjorts. Den 22 ton tunga turnébussen rullar så gott som varje helg iväg från Kristianstad och runt hela Norden. Lasse Stefanz fyller ishallar och folkparker i såväl stekande sol som frostiga minusgrader. De levererar taktfast dans- och partymusik i uppemot fyra timmar varje kväll, svetten lackar och bootsen är putsade.

- Inte en helt självklar bokning för Villa Strömpis och därför känns detta extra kul, säger Fredrik Karlsson, Marknadschef.

Det började med en gitarr på postorder, några grytlock och en gammal rörförstärkare. Sedan var bandet bildat och målsättningen klar, ”vi ska bli det bästa dansbandet i Sverige”.

Året var 1967 och ungdomarna i Lasse Stefanz drog upp framtidsplanerna över saft och kakor.

Lördagen den 2/7 välkomnar vi Lasse Stefanz till Villa Strömpis Sommarscen!

Biljetter finns tillgängliga på Tickster.com eller direkt i dörren från kl. 19:00