Layher på Bro Hof

För tredje året i rad spelades Nordea Masters på Bro Hof utanför Stockholm.

Årets segrare blev engelsmannen Lee Westwood. Efter en avslutningsrunda på 69 slag slutade han hela fem slag före tvåan Ross Fisher.

Extrem Events har för andra året i rad byggt läktare av Layhers eventmaterial. Både publika och VIP-läktare byggdes med totalt 2600 sittplatser. Ca 120 ton Layher ställningsmaterial levererades ut till Bro Hof inför Nordea Masters.

Scandinavian Masters spelades för första gången 1991 och har snabbt etablerat sig som en av de mest prestigefyllda tävlingarna på PGA European Tour. Idag spelas tävlingen under namnet Nordea Masters och är numera en av de publikmässigt största av totalt över 50 tävlingar på den europeiska golftouren. 61 700 personer besökte Bro Hof Slott under Nordea Masters 2012. Det är ett nytt publikrekord!

Det är bara British Open, med 139-åriga anor, som lockar fler åskådare.

• läktare

Layher AB säljer och marknadsför ställningssystem, väderskydd samt scener och läktare i Sverige. Vi ingår i den familjeägda Layher koncernen som har säljbolag i 32 länder och över 1200 anställda. Produktutveckling och tillverkning sker i egna fabriker i Tyskland. Vårt mål är att ge våra kunder Mer Möjligheter att bygga framgångsrika affärer. Våra produkter används främst inom bygg och anläggning, inom processindustrin samt vid evenemang.