Layher ställer upp på VROM

VROM står för Volvo Rendezvous for Owners & Members och till träffen i Göteborg i somras, som arrangeras tillsammans med Volvo Heritage och Volvo Museum, kom cirka 8 000 besökare från hela världen. Bilutställning, familjerally, besök på Volvos testbana och reservdelsförsäljning fanns bland aktiviteterna. För att sätta guldkant på bilutställningen levererade Layher en ramp där de vinnande fordonen i respektive kategori presenterades.

– Det är roligt att kunna visa upp de här veteranbilarna så att alla kan se dem, säger Leif Pettersson, ordförande i Svenska Volvo Amazonklubben, med 27 års erfarenhet från ställningsbranschen.

– Jag såg Layher som en självklar samarbetspartner för att säkerställa säkerheten när de ett och ett halvt ton tunga dyrgriparna skulle köras upp på rampen. VROM är ett årligt återkommande 3-dagarsarrangemang i mitten av augusti i Göteborg, öppet för allmänheten.

– Under de senaste åren har vi bara haft en dag i Göteborg, och flera träffar runtom i Europa, men nu har vi återgått till tre dagar igen. Intresset är verkligen jättestort.