Nyhet -

L.Brador var först i branschen med stretch-brallan. 1-årsjubiléet firas nu med buller och bång.

L.Brador har i egen regi utvecklat arbetsbyxor med stretchmaterial, vilket såhär i efterhand kan låta helt naturligt och logiskt, men som tills för ca 1 år sedan helt saknats inom arbetsbyxor.

- Vi har fått ett fantastiskt genomslag med vårt unika byx-koncept, det vi kallar vår WorkMove-kollektion, säger Tommy Larsson, Kategorichef på L.Brador.
- De omdömen och den återkoppling vi fått från användare har varit helt översvallande. Det har inte enbart handlat om hur snygga och bekväma byxorna är, utan har även handlat om säkerhet, vilket kommer genom hela idén med denna kollektion. Att man skall kunna röra sig obehindrat vilket gör att det man har på sig inte skall begränsa rörelseförmågan, vilket en del traditionella byxor som inte är gjorda i stretchmaterial kan göra.
- Fullständigt logiskt och helt enkelt naturligt, men det har som sagt inte tidigare funnits i arbetsbyxor, fortsätter Tommy.

Nu firar L.Brador sin 1-åriga framgång med WorkMove-kollektionen genom en Nordisk Byxbytarkampanj, som syftar till att ge som många som möjligt tillgång till arbetsbyxor med stretch i.
Kunder kommer uppmanas att bege sig till någon av de butiker som säljer våra byxor, och på plats i butik byta till ett par L.Brador WorkMove-byxor. För besväret får de 200 Skr i ”inbytes-rabatt” på sina nya byxor.
- För oss är hållbarhet viktigt, så därför samlar vi in alla inbytta byxor som vi sedan kommer att sortera och tvätta för att sedan skicka till något lämpligt projekt i världen där hjälp och förnödenheter kan behövas, likt Syrien eller Filippinerna just nu, säger Roger Rasmussen, Brandmanager på L.Brador.
- Förutom inbytes-rabatten får kunden även en Nöjd-kund garanti, vilket innebär att om någon mot förmodan inte trivs i sina nya L.Brador-byxor så har de 10 dagar på sig att gå till butiken och byta till ett annat par L.Brador byxor, avslutar Roger.

L.Brador genomför den Nordiska Byxbytarkampanjen i Sverige, Norge, Finland och Danmark under veckorna 14 - 17.

• designade arbetskläder
  • arbetsbyxor