Edevas farthinder är nu i bruk på Öresundsbron

Edevas farthinder är nu i bruk på Öresundsbron

Øresundsbro Konsortiets meddelar idag i ett pressmeddelande att Edevas dynamiska farthinder, Actibump är i bruk på fyra betalstationer på Öresundsbron i riktning mot Danmark.

- Våra medarbetare som arbetar ute i banorna går mellan banorna för att hjälpa kunder. För dem, liksom för kunderna, är det en säkerhetsrisk när bilar kör för fort. Så vi tror att detta blir ett bra sätt att få ner hastigheterna, utan att de som håller rätt hastighet påverkas, eftersom de inte får något farthinder, säger Håkan Kiendl, chef Betalstationen.

För mer information, kontakta:
Håkan Kiendl, chef Betalstationen, Øresundsbro Konsortiet, 040-676 60 00
David Eskilsson, VD Edeva, 013-474 61 01, mobil 0707-74 86 43