Edeva levererar trafiksäkerhetssystemet Actibump till Öresundsbron

Edeva levererar trafiksäkerhetssystemet Actibump till Öresundsbron

En offentlig upphandling av variabla farthinder har resulterat i ett avtal mellan Edeva AB och Öresundsbro Konsortiet. Edeva AB mötte upphandlingskraven med trafiksäkerhetssystemet Actibump som ensam anbudsgivare och leverans är planerad till försommaren 2014.

Actibump kommer monteras i fyra av de totalt elva körfälten vid betalstationen i Sverige i riktning mot Danmark och därmed trygga arbetsmiljön för Öresundsbrons personal.

-Syftet med upphandlingen är att finna en lösning som skapar  ett jämnt och lugnt flöde genom betalstationen”. Öresundsbro Konsortiet ställer höga krav på både leverantörer och produkter, deras kompetens har visat sig bland annat genom att Öresundsbrotunneln bedöms vara världens säkraste tunnel och därför är det extra roligt att få förtroendet att leverera till dem säger David Eskilsson, VD på Edeva.

Edeva utvecklar och säljer intelligenta trafiksystem för selektiv påverkan av framkomlighet på gator och vägar.

Read the release in English here

Kontakperson:
David Eskilsson
VD, Edeva AB
david.eskilsson@edeva.se

Edeva är ett LEAD-bolag. LEAD är en av Sveriges främsta företagsinkubatorer som hjälper entreprenörer att bygga bolag snabbare och säkrare. LEAD vänder sig till entreprenörer med företag som är innovativa och har potential att expandera. Verktygen för framgång baseras på en strukturerad och kvalitetssäkrad affärsutvecklingsmetodik som grundar sig på en nära och engagerad affärscoachning. LEAD ägs av Linköpings universitet och finansieras därutöver av Norrköping respektive Linköpings kommuner samt Innovationsbron. www.lead.se