Leadsius inleder samarbete med Vendemore för att kunna ge B2B- marknadsförare ökad konvertering och fler kvalificerade leads i sin digitala marknadsföring

Det svenska Marketing Automation-företaget Leadsius kan nu erbjuda företagsriktad annonsering för B2B i och med ett samarbete med Vendemore, den världsledande leverantören inom riktad digital B2B annonsering. Syftet med samarbetet är att kunna erbjuda svenska B2B-företag de två hetaste områdena inom digital B2B-marknadsföring, Marketing Automation och Pipeline Marketing.

Intresset för att rikta sin marknadsföring bättre och minska spillet i budgeten ökar. Digitala kanaler tar allt mer av företagens totala budget och B2B-företag idag vet att det finns mer effektiva sätt att nå sin nischade målgrupp med ny teknik. Kravet på ökad effektivitet i marknadsföringen samt ökad möjlighet till personanpassad kommunikation ligger bakom den starka uppgången som ser ut att fortsätta under 2014.

Med Marketing Automation och Pipeline Marketing kan marknadsförare bli mer personliga och relevanta i sin kommunikation. Olika kunder har olika utmaningar, är intresserade av olika lösningar och vill ha olika budskap.

- “Leadsius är ett bra marketing automation verktyg och tillsammans med vår riktade annonsering får B2B-företag en riktigt bra bas för kommunikation och distribution av ”content” till både nya och befintliga kunder. Dessutom har vi samma entreprenörsdrivna kultur och en gemensam syn på vad som krävs för att lyckas som B2B-marknadsförare idag”, säger Christopher Engman, Vd på Vendemore.

- “Det finns en stor efterfrågan bland B2B-marknadsförare att kombinera våra tjänster på ett enkelt sätt, det kommer vi nu göra och för alla våra kunder och bli ett ännu starkare alternativ för landets alla B2B-marknadsförare”, säger Markus Lundin, Vd på Leadsius.

Både Leadsius och Vendemore tillhör den nya generationens svenska tillväxtbolag som utvecklar egen teknik inom marknadsföringstjänster. Vill du veta mer om samarbetet kontaktar du:

Christopher Engman - christopher.engman@vendemore.se eller +46735101974

Markus Lundin - markus.lundin@leadsius.com +46733290103

Mer om Leadsius: Leadius utvecklar och marknadsför en egenutvecklad Marketing Automation plattform för framtidens marknadsförare. En plattform som är enkel att använda, går snabbt att komma igång med och som är helt kostnadsfri! Användarna ges möjligheten att addera ytterligare mer avancerad funktionalitet i takt med ökade behov. Leadsius är ett globalt företag med över 1 000 användare i 43 länder.

Mer om Vendemore: Vendemore erbjuder riktad digital annonsering för B2B företag med komplex försäljning. Vi hjälper våra kunder som te x Microsoft, IBM, AMEX, IFS, Siemens, ABB, SAP, Oracle, Tieto, F-Secure att öka sälj- pipeline, minska andelen tappade affärer och öka försäljningen till befintliga kunder. Konceptet kallas för Pipeline Marketing. Vendemore är ett globalt företag med 400 kunder i 14 länder och växer med 50% per år.